איך לשפר את איכות הליד? ללא עלייה חדה (מדי) בעלות הייצור: 3 עקרונות ברזל ויותר !
זוהי שאלה שהמון משווקים ובעלי עסקים היו רוצים לפצח. האתגר המרכזי בייצור לידים הוא לייצר ליד שמצד אחד איכותי וחם שלא מקלל אתכם בטלפון כשאתם מתקשרים, ומנגד עלות הייצור שלו עדיין משתלמת לכם כלכלית, כמובן שזה תלוי בשווי העסקה ובאחוזי סגירת העסקה שלכם.
חשוב להבין – אין קסמים בעולם ייצור הלידים ואם אתם רוצים לדעת איך לשפר את איכות הליד אנו ממליצים לכם להתעמק בנושא ולהבין ראשית את כלל הפעולות האפשריות והמשמעותיות הקיימות. אבל אל תשכחו – כשזה מגיע ללידים, בסוף, מה שחשוב זה איכות הליד ושווי רכישת לקוח חדש לעסק.
לידים זה תחום קשה ותחרותי שדורש תהליך והכנה נכונה של תשתיות עד שמגיעים לתוצאה הרצויה.
ישנם מקרים בודדים בהם קמפיין יניב לכם ליד טוב בעלות מהיום הראשון, אך סופו של
קמפיין זה יהיה שחיקה מהירה והכפלת מחיר הליד מאוד מאוד מהר.
לכן כאשר נכוון לליד איכותי באופן בלתי נמנע יתרחשו כמה דברים בהתאם ל-KPI:
- כמות הלידים הנכנסת תרד
- עלות הליד לרוב תעלה
- אחוז ההמרה של הכתבה\עמוד הנחיתה או קמפיין ייצור לידים באמצעות טופס ליד – כנראה ירד.
איך לשפר את איכות הליד – 3 עקרונות ברזל
1. הכל בסוף זה קליעה למטרה
היתרון הגדול בשיווק דיגיטלי היא כמות המידע שפרוס לפנינו, שמאפשר לנו לטרגט קהלים רלוונטיים לעסק שלנו ולהוציא מהטרגוט קהלים לא רלוונטיים.
לכן אתם חייבים קודם כל לכוון לקהל כמה שיותר רלוונטי. התהליך הזה לא לוקח שבוע ולא חודש, כדי למצוא את הקהל שהכי רלוונטי תהיו חייבים לבצע מחקר מעמיק ולפלח את הקהל שלכם.
לאחר מכן תצטרכו לערוך A/B TEST על כל הקהלים כדי להבין איזה מהם הכי רלוונטי עבורכם.
הפרמטרים שיעניינו אתכם:
- שיעור הקלקה (CTR)
- עלות לקליק (CPC)
- כמות קליקים
- עלות ליד (CPL)
כשתראו מגמות תתחילו לכבות קהלים לא רלוונטיים ותיצמדו לקהלים החזקים שעובדים טוב עבורכם.
ליד איכותי = תנועה רלוונטית.
אם אנחנו מדברים על קמפיינים שמבוססים על מילות מפתח, כמו לדוגמה GOOGLE ADS – האסטרטגיה הטובה ביותר תהיה לדבוק בביטויי זנב ארוך.
ביטויים אלה הרבה יותר ממוקדים והגולש שמחפש אותם יודע מה הוא רוצה, לעומת ביטויי חיפוש קצרים ורחבים שלרוב יפנו אליכם תנועה לא רלוונטית וישרפו לכם בעיקר את התקציב, רוצים לדעת איך
תסכימו איתנו שמי שמחפש "וטרינר במרכז" יהיה הרבה יותר כללי מאשר מישהו שמחפש "וטרינר מומחה לג'ירפות ברמת גן".
2. הקופי שלכם = מי שמשאיר פרטים
חשוב מאוד להכווין בקופי שלכם לקהל שאתם רוצים, ולא לנסות כל מני Click bates כדי למשוך כמה לידים שלא יהיו רלוונטיים עבורכם.
כפי שציינו בהתחלה לא קשה להביא מסה של לידים זולים, אבל אנחנו פה כדי להביא איכות!
אם לצורך הדוגמה קהל היעד למוצר שלכם מכוון לעסקים גדולים עם 50+ עובדים, אך גם יכול לעזור לעסקים קטנים – נסו להדגיש בקופי את היתרון והיעילות של המוצר שלכם לקהל היעד שאתם מכוונים אליו.
"המוצר שלנו מספק את המענה הנוח ביותר לחברות ועסקים המעסיקים מעל 50 עובדים, ונועד לשפר ולחזק את ליבת העסק שלהם בצורה משמעותית."
3. טופס ליד ארוך, ובעלות ליד נחתוך
אחת הדרכים הנפוצות לאיך לשפר את איכות הליד גם אם יש לכם את כל המעטפת: תנועה רלוונטית לדף נחיתה, דף נחיתה מצוין שמכוון לקהל יעד, ביצוע אופטימיזציה בכל שבוע – שום דבר לא יכול להבטיח לכם ליד איכותי בטופס פשטני של שם מלא + טלפון.
השדות האלו יכולים להתמלא בצורה אוטומטית ולהביא לכם הרבה ספאם.
במקום זאת, נסו להוסיף עוד שדה בטופס לשאלה הקשורה למוצר/שירות שלכם.
נסו לגרום להם להתאמץ מעט, כדי שיהיה להם חשוב להשאיר פרטים. הליד בעצם צריך "לעבוד" מעט, לחשוב כדי להשאיר פרטים. כך הוא הרבה יותר מודע לפרטים שהוא משאיר ולמי הוא משאיר אותו.
באופן חד משמעי ניתן לומר שהעלות ליד תתייקר, אך אתם תסננו את כל האנשים שלא היה להם חשוב לענות על שאלה הקשורה לטיב העסק שלכם.
אנחנו מחפשים איכות ולא כמות!
אנחנו מקווים שנהנתם מהפוסט, הבאנו לכם המון נקודות מאוד חשובות בנוגע לנושא איכות הליד.
במהלך העבודה שלנו עם עסקים רבים ראינו כמעט הכל, וכמעט מכל המקרים המסקנה שלנו ברורה:
עדיף לשלם יותר על ליד איכותי (לצורך הדוגמה 80 ש"ח), מאשר לליד זול וכללי (40 ש"ח).
המחשבה שצריכה להיות בראש סדר החשיבות שלכם היא החזר ההשקעה ולא כמה זול אתם מייצרים את הליד. אנחנו כמובן לא טוענים שלייצר ליד בזול זה לא חשוב, אבל קודם כל תחשבו על האיכות שלו.
עם הזמן וביצוע אופטימיזציה עקבית תצליחו גם להוזיל אותו.
אם אתם רוצים לקחת את העסק שלכם לשלב הבא, לשבור תקרת מכירות שאפילו לא דמיינתם שתגיעו אליה ולבנות עסק יציב ומשגשג – אתם חייבים לדבר איתנו.
תשאירו פרטים בטופס ואנחנו נקבע שיחת אפיון בת 30 דקות במידה ונתאים אחד לשני – נתחיל לעבוד ביחד.
בלו ג'ירף מדיה – הופכים ידע לנכסים.