יצירת לידים לעסק משמעותית מאוד כדי שהעסק ימשיך לצמוח , יגדיל את הכנסתיו, יקבל פניות רלוונטיות מלקוחות שונים. ישנם מגוון סוגים של לידים שמותאמים לעסק אחד ולעסק אחר. התהליך שהליד עובר מעיד על האיכות שלו:
- ליד חם – ליד שנשלח ישירות מהלקוח שמילא טופס דיגיטלי במערכת פרסום בעזרת מערכת CRM ייעודית.
- ליד שנוצר דרך מערכת שיווק כמו גוגל, פייסבוק, דואר אלקטרוני.
- שאלון בירור צרכים – כדי שהליד יהיה בעל פוטנציאל הגבוה שיוביל להמרה ולמכירה תהליך שאלון שעובר הלקוח עם שאלות שבעזרתם תוכלו לסנן את הלוקחות הרלוונטים אליכם עם פרמטרים ייחודיים לפי העסק שלכם.
- אופטימיזצייה – אופטמצזייה של הפרסום והשיווק וA/B של המודעה שלכם שתבדוק אם המודעה שפרסתם אכן ממירה ומביאה לכם לקוחות בROI חיובי – תקציב השיווק שלכם חייב להיות מותאם למחיר הליד ויחס ההמרה שלבסוף נמכר השירות.
אלו חלק מהפרטרים שאתם צריכים לבדוק לפני רכישת הליד או ייצור עצמי של הליד באמצעות פלטפרומות השיווק השונות.
עברו לנושא המבוקש בקליק!
לידים לעסק שלכם!
- לידים לעסק של יועץ משכנתאות – מי שקונה לידים למשכנתאות הם בד"כ יועצי משכנתאות, בנקים וסוכנויות ביטוח. הלידים הכי איכותיים למשכנתאות הן לידים שנוצרים ממחשבון משכנתא: חלק מהשאלות נשאלות במחשבון הם: מהו מחיר הנכס? מה גבוה המשכנתא המבוקשת מה מטרת המשכנתא ועוד נתונים פיננסים נוספים. דרך נוספת היא דרך כתבה ארוכה שמתפרסמת לרוב בקידום ממומן באוטבריין וטאבולה שמדברת על רפורמה חדשה או שינוי בריבית המשכנתא.
- לידים לעסק של ביטוח – לידים לביטוחים הם לידים לסוכני ביטוח שמבוססים על שאלונים או טפסי ליד להוזלת ביטוחים: ביטוח בריאות, ביטוח חיים, וכפל ביטוחים. בגלל שביטוחים הוא תחום שמאוד קשה לעניין בו את הלקוח צריך להכין כתבות מאוד מעניינות בנוגע לשינוי ברפורמות בממשלה או למשוך את הקורא להוזיל את דמי הביטוח שלו. לרוב השאלות שנשאלות בטופס הליד הם: מהו גילך? אילו ביטוחים יש לך? כמה כסף אתה מוציא בחודש על ביטוח? מה ביטוח שיש ברשותך? . לאחר בירור הצרכים הליד נשלח אל הלקוח כליד מסונן שלבסוף קורא המאמר מאמת את המספר שלו על ידי SMS שנשלח לו לנייד.
- לידים לעסק של החזרי מס – בדרך כלל מי שמחפש לידים להחזרי מס אלו: רואה חשבון, חברה להחזרי מס, יועצים פיננסים. העסק שלהם מאוד נעזר בלידים בדרך כלל לידים שמגיעים משאלון מאוד ארוך
ושאלות פיננסיות הנוגעות ב: המשכורת של אותו אדם, הסכום שאותו אדם משלם מס, האם יש לו ילדים? שאלון או טופס ליד ארוך עם שאלון הסתעפות ארוך יוצר ליד איכותי לעסק שלהם. - לידים לעסק של הלוואות – מי שמחפש לידים להלוואות בדרך כלל הוא: יועץ פיננסי, חברת הלוואות, גופים פיננסים, יועץ פנסיוני. בעלי רישיון פיננסי מטעם משרד האוצר. הלידים שחברת הלידים מייצרת הם לידים מאומתים עם שאלון של 15 שאלות למצבו הפיננסי של הלווה. הליד מועבר באופן אוטומטי דרך מערכת CRM.
- לידים לעסק שעוסק בפיננסים – לידים מתחום של: תיקון 190, לידים לניהול תיקי השקעות, השקעות נדל"ן, תיקון 125 ד' לידים אלו הם לידים בדרך כלל ל: יועצים פיננסים, חברות ביטוח, רואי חשבון ויועצים פנסיונים. עסקים אלו נעזרים בלידים כדי להגדיל את כמות הפניות לעסק שלהם. הם נעזרים בטפסי ליד כדי לקבל נתונים על מצבו הפיננסי של המוצר שהלקוח השאיר פרטים. זה עוזר להם להגיע לשיחה מוכנים יותר "ולהגיע ישר לעניין" עם כל הפרטים מול העיניים. זה עוזר להם לסגור עסקאות יותר בקלות.
- לידים לעסק שעוסק במימוש זכויות – לידים מתחום של: זכויות רפואיות, זכויות נכים, זכויות חולים, זכויות האישה, זכויות בעבודה וזכויות בגיל השלישי. לרוב אלו יועצים שקונים את הלידים לזכויות רפואיות מאתר אורגני שמקבל לידים דרך פרסום של תרופות, וכתבות ייעודיות שמיועדות לחולים ותרופות וטיפים שמיועדים לייצור לידים למימוש זכויות.
מה זה לידים לעסקים?
לידים לעסקים הם כלי יעיל להגדלת מעגל הלקוחות של כל עסק, חברה או נותן שירותים בכל תחום. עבור בית עסק או חברה, לידים לעסקים הם דרך מעולה לאתר את לקוחות חדשים המתעניינים במוצר שלכם ולקבל מהם פרטים כטופס ליד ומיד לאחר מכן ניתן ליצור איתם קשר ולמכור להם את השירות או המוצר שלכם.
לידים (Lead) הוא דרך יעילה לצבור לקוחות חדשים לעסק שלכם על ידי השארת פרטים באחד מהנכסים הדיגיטליים או הפיזיים כגון: באתר האינטרנט שלכם, בדף הפייסבוק, בעמוד אינטסגרם, במודעה ממומנת בגוגל או בגוגל מיי ביזנס ביצירת קשר דרך טלפון או בקשה למיקום העסק.
ישנם המון דרכים לייצר לידים דרך פלטפורמות פרסום רבות. בנכס הדיגיטלי שלכם אתם יוצרים מודעה בה מופיע טופס למילוי פרטים, בו יכול הגולש להשאיר את דרכי ההתקשרות אליו.
לאחר מכן הפרטים מועברים למפרסם, שהוא בית עסק המספק את המוצר או השירות שבפרסומת. לאחר שקיבל את פרטי ההתקשרות, כל מה שנותר לבעל העסק הוא, ליצור קשר עם הלקוח ולנסות לסגור את העסקה.
טיפ: כבעלי עסק מומלץ להתחיל לרכוש לידים לעסקים, רק לאחר שצברתם ניסיון מסוים בתחום וכבר ביצעתם מכירות.
איך לייצר לידים לעסקים?
ניתן לייצר לידים בדרכים שונות לפני בחירת הפלטפורמה לשיווק ולייצור הליד נדרש להגדיר את קהל היעד לעסק שלכם והיכן קהל היעד "נמצא" או מחפש את העסק שלכם. לרוב אנו נשתמש בפלפורמות שיווק כמו גוגל, פייסבוק, אווטבריין טאבולה ועוד.
גוגל
פרסום בתשלום, הכולל שיטות כמו רשת המדיה של Google (GDN), מבטיח שעסקים מגיעים לקהל עצום במהירות. שיווק, הכולל טכניקות כמו קידום באמצעות google my business, אינסטגרם וכמובן רשתות חברתיות אחרות, מבטיח נראות של המותג. במידה ולא יודעים איפה להתחיל, ניתן לבצע כלי למחקר מילות מפתח של google ולהחליט באיזה ביטויים להשתמש.
כלי מחקר מילות המפתח
כלי מחקר מילות המפתח של גוגל עוזר לעסקים למצוא את מילות המפתח הנכונות למיקוד. לפני שאתם ניגשים לעשות קידום ממומן בגוגל חשוב שתבצעו מחקר מקדים ובדקו מה הלקוחות העתידיים שלכם מחפשים בגוגל כדי שתוכלו ליצור קמפיין מדוייק יותר ולא "לזרוק סתם כסף לפח" ותקציבי שיווק גבוהים. בנוסף אנו ממליצים לעשות A/B test ולבחון כמה קמפיינים במקביל. עדיף בתור התחלה לחלק את תקציב השיווק לכמה קמפיינים ולאחר מכן לבחון את הקמפיין בעל הRIO הכי גבוה.
אילו פרמטרים אנו נבחן בהעלאת הקמפיין?
- תמונות
- כותרות
- זמנים (באיזה זמן הכי טוב להעלות אותו ביום)
- מיקומים גיאוגרפים – היכן הקהל שלנו הכי ממיר האם קהל היעד שלנו מגיב טוב יותר לקמפיין בצפון? או בדרום?
- תוכן המסר – בדקו איך הקהל שלכם מגיב למסר של הקמפיין שלכם, אנו ממליצים לתת הצעת ערך גבוה וכך למשוך את הלקוח להשארת פרטים. לדוגמא: "שבוע מבצעים בשלומי צעצועים 20% הנחה לרגל יום העצמאות"
המטרה העיקרית של הA/B TEST היא להפחית את עלות הליד ולהגדיל את אחוז המרה. ככל שהליד יהיה בעלות נמוכה יותר כך הרווחיות של הקמפיין ושל העסק שלנו יגדל. בנוסף המערכת של גוגל תלמד מה השעות הכי טובות להמרה בקמפיין ותלמד לנצל יותר תקציב בשעות הנכונות בין היתר כדי להביא יותר לידים בעלות נמוכה.
אוטברין וטאבולה
הפלטפורמות Otbrin ו- Tabula הן רשתות המלצות תוכן שמציבות תוכן ממומן לצד מאמרים קשורים באתרים פופולריים. כאשר משתמשים לוחצים על המאמרים המומלצים הללו, הם מועברים לאתר העסק ובכך יוצרים לידים. עם זאת, אוטברין וטאבולה אמנם חזקות, אך הן חלק מרשת גדולה יותר של פלטפורמות להמלצות תוכן. הצלחתן טמונה באופיים הלא פולשני: במקום באנרים בוהקים, הכלים הללו להמלצות משלבים תוכן ממומן בצורה חלקה, ומשפרים את חווית המשתמש.
ניוזלייטר ודפי נחיתה
ניוזלטרים ודפי נחיתה עובדים יד ביד. ניוזלטרים, הנשלחים בדוא"ל, מספקים מידע רב ערך ללידים פוטנציאליים ומעודדים אותם לבקר באתר אינטרנט. ברגע שגולש נכנס לאתר, דף נחיתה מעוצב היטב יכול ללכוד את המידע של הלידים הללו לצורך מעורבות עתידית.
פייסבוק
פרסום בפייסבוק כרוך במיקוד דמוגרפיה ספציפית המבוססת על אופי העסק. אפשרויות מיקוד המודעות החזקות של פייסבוק מאפשרות לעסקים לפנות לקהל פוטנציאלי על סמך תחומי העניין, הגיל, המיקום שלהם ועוד. פרסום בגוגל, לעומת זאת, עוסק בעיקר במודעות מבוססות חיפוש. כאשר משתמשים מחפשים מילות מפתח ספציפיות, המודעות מופיעות ומספקות פתרון לשאילתות המשתמשים.
קידום אורגני (SEO)
קידום אורגני עוסק במשיכת לידים באופן טבעי מבלי לשלם עבורם ישירות. זה כרוך בטכניקות כמו אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO), שבהן עסקים מבצעים אופטימיזציה של התוכן והאתרים שלהם כדי לדרג גבוה יותר במנועי החיפוש. יצירת לידים אורגנית מניבה לעתים קרובות לידים חמים, מכיוון שמדובר באנשים המחפשים באופן פעיל אחר מוצר או שירות.
דואר אלקטרוני
פילוח רשימות דוא"ל מאפשר לעסקים לשלוח תוכן מותאם לתתי קטעים ספציפיים של הקהל שלהם. לדוגמה, עסק עשוי לשלוח הצעה מיוחדת ללקוחות חוזרים והצעה אחרת, היכרות, למנויים חדשים. התאמה אישית זו מגדילה את שיעורי המעורבות.
לינקדין
לינקדאין, בהיותה רשת מקצועית, מספקת הזדמנויות ליצירת לידים B2B. מיילים רגילים ללקוחות קיימים יכולים גם ליצור הפניות. חלק מהעסקים מציעים גם בלעדיות ללידים, ומבטיחים שהלידים לא יחולקו עם המתחרים. בנוסף, זו פלטפורמה המאפשרת לשלוח מייל ללקוחות קיימים שנמצאים ברשימת התפוצה או מייל ללקוחות פוטנציאליים חדשים שיוצרים איתם קשרים (Connections).
google my business
היקום של גוגל משתרע מעבר למנוע החיפוש שלה. רשת המדיה של Google (GDN) מאפשרת לעסקים להציב מודעות חזותיות ברשת עצומה של אתרים. ניתן למקד מודעות אלו על סמך תחומי העניין של המשתמשים, היסטוריית הגלישה ועוד. יתר על כן, google my business הוא לעיתים קרובות אמצעי לא מנוצל, למרות שמדובר בכלי חינמי שעסקים יכולים למנף. על ידי רישום העסק שלהם, הם יכולים להופיע בחיפושים מקומיים, לאסוף לידים מקומיים ולהניע תנועה רגלית אם הם מפעילים מיקום פיזי.
איסוף לידים דרך מערכת CRM
מערכת ניהול קשרי לקוחות (CRM) חיונית לניהול לידים. זה עוזר לעסקים לאחסן מידע לידים, לעקוב אחר אינטראקציות ולהבטיח שהלידים מטופחים ביעילות. בניגוד למה שנהוג לחשוב, לא רק עסקים גדולים יכולים להשתמש במערכות כאלה. הן מתאימות גם לבעלי עסקים קטנים ובינוניים ואפשר להיעזר בהן אפילו כעצמאיים.
מה ההבדל בין לידים לעסקים בתשלום ובחינם באופן עצמאי?
קידום עצמאי מאפשר לעסקים לשמור על שליטה מלאה על אסטרטגיות השיווק, המיתוג והמסרים שלהם. לרוב זה אומר שלעסק יש קו תקשורת ברור ובלתי מסונן עם הקהל שלו. יתר על כן, הגישה העצמאית נוטה להיות חסכונית יותר בטווח הקצר. אין עמלות או חיובים מתווכים לדאגה. עסקים יכולים גם להיות זריזים, להתאים את אסטרטגיות הקידום שלהם בזמן אמת על סמך משוב ותוצאות בזמן אמת.
עם זאת, שיטה זו דורשת עקומת למידה תלולה. כדי לקדם עסק בצורה יעילה, צריך הבנה טובה של מגמות שוק, ניתוח קהלים, פלטפורמות פרסום, טכניקות SEO, יצירת תוכן ועוד. טעויות במבצעים עצמאיים עלולות לפעמים להוביל לבזבוז משאבים ולנזק פוטנציאלי למותג.
קניית לידים לעסקים
לידים למכירה מוצעים לבעלי העסקים, על ידי משרדי פרסום וחברות שיווק דיגיטלי והם מתפרסמים כאמור במדיה הדיגיטלית וחושפים את הגולשים למוצרים ולשירותים שונים.
אם אתם בעלי עסק והקמתם אתר אינטרנט, תתקשו להגיע למקומות הראשונים בגוגל ולכן לידים לעסקים הם בעלי ערך רב, אם אתם רוצים שהלקוחות יגיעו אליכם ולא אל המתחרים.
חברות שיווק דיגיטלי המתמחות בלידים לעסקים, מקימות לעיתים אתרי אינטרנט המתמקדים בתכנים בנושא כלשהו. כאשר גולשים מגיעים לאתר לקבלת מידע באותו נושא, הם נחשפים ללידים של בתי עסק מהתחום.
כלומר, לקוחות פוטנציאליים יכולים להיחשף ללידים לעסקים בגוגל, ברשתות החברתיות, באתרי אינטרנט ועוד. אם הם ימשכו את תשומת ליבם, הם יקליקו לקבלת מידע נוסף ואולי גם לביצוע רכישה.
גם אם לא כל הלידים לעסקים יביאו לסגירת עסקאות, זהו כלי פרסומי משתלם כלכלית, כי הוא מקשר את בעל העסק ללקוחות עם הפוטנציאל הגבוה ביותר למימוש עסקה. בנוסף, קל יותר לחשב את ההחזר על ההשקעה, כי ניתן לדעת מהי העלות של כל ליד מול הרווח הממוצע שהביא.
לידים איכותיים, יש לדעת, הם כאלה המכוונים לקהל היעד הרלוונטי עבור העסק, מנוסחים בשפה שיווקית המניעה לפעולה, מעוצבים בצורה המושכת את העין ובעלי ממשק נוח למילוי הפרטים.
לידים לעסקים במגוון תחומים
בשונה מפרסום ממומן ברשתות החברתיות או בגוגל, רכישת ליד, מאפשרת לדעת מהי עלות הפרסום עבור כל לקוח פוטנציאלי.
תוכלו לקבוע כמה לידים אתם מעוניינים לקבל בכל יום, בהתאם לגודל העסק, התוכניות והמטרות שלכם. שימוש בלידים איכותיים, יבטיח את התיאום ציפיות ביניכם לבין הלקוחות ויאפשר שליטה בהוצאות וההכנסות לכל לקוח.
מה חשוב לבדוק על חברת הלידים שמוכרת לידים לעסק שלכם?
כדי לקדם את העסק באמצעות לידים לעסקים, מומלץ להיעזר בשירותי חברת תוכן שיווקי דיגיטלי, המתמחה ביצירת לידים , בתחומים עסקיים שונים.
חברת לידים המוכרת לידים לעסקים, תדאג לפילוח קהל היעד על פי אופי העסק ותחום הפעילות שלו, מהבחינה המקצועית והגיאוגרפית.
בהמשך תהיה החברה אחראית לסינון ראשוני של פניות הלקוחות, על ידי אימות של נכונות הפרטים ולעיתים אף יצירת קשר ראשוני עם הלקוח, לקבלת מידע על רצונותיו. החברה אמורה לוודא בנוסף, שאין לידים כפולים. לידים כפולים נוצרים כאשר אותו לקוח פוטנציאלי השאיר את פרטיו לגבי אותו שירות או מוצר בפלטפורמות שונות, למשל באתר האינטרנט המוקדש לנושא וגם במודעה בפייסבוק.
כאשר רוכשים לידים לעסקים בישראל, יש לדעת גם האם מדובר בלידים בלעדיים, או בלידים המשווקים במקביל לכמה בתי עסק, ההבדל בינהם הוא במחיר ולכן מומלץ לבדוק האם המחיר הוא מתאים לעסק ולצרכים שלכם.
לידים לעסקים קטנים
לידים לעסקים קטנים בדרך כלל ללא תקציב גבוה מתאפיינים בלידים קרים בדרך כלל בכמות גדולה.
מודל ה-CPL מתאים לעסקים אלו מכיוון שהם קונים לידים על בסיס הצלחה בלבד ואינם צריכים לשלם תקציבים גבוהים לסכן את התזרים מזומנים של העסק שלהם.
לידים קרים עולים לא יקר והם מתאפיינים בלקוחות שלא ענו או התקררו לאחר השארת הפרטים. סוכני המכירות בדרך כלל עושים להם חידוש מבצע או תזכורת לפניה ובכך מחזירים את התעניינות במוצר.
ההמלצה לעסקים קטנים הוא להתחיל עם כמות לידים קטנה ולאחר הבדיקה של הלידים והבדיקה של הROI אם הוא חיובי או לא לקנות כמות גדולה יותר בהתאם לגדילה של העסק.
בנוסף ההמלצה לעסקים קטנים להתקדם ולייצר לידים לעסק בחינם על ידי:
- קידום אורגני לאתר שלהם
- פתיחה של "גוגל מי ביזנס" – כלי חינמי שעוזר לעסקים קטנים להתברג במילות מפתח ללא תשלום. ולהימצא על ידי הלקוחות שלהם ללא תשלום לPPC (קידום ממומן).
- שליחת מיילים – שליחת מיילים בנוסף מתאימה לעסק קטן שרוצה להגדיל את כמות הלקוחות שלו. שליחת מיילים היא חינמית ועוזרת להמון עסקים להתקדם ולהעלות את רמת ההכנסה שלהם