לידים מרשת המדיה (GDN)

כשמה כן היא. רשת תצוגה גלובלית של Google Display Network 

שטחי פרסום בגוגל, באתרים השייכים לגוגל ובעוד אלפי אתרים שחתמו איתה על הסכם פרסום. בארץ תמצאו בין אתרים אלו את ynet, ישראל היום, mako , זאפ, וואלה ועוד רבים וטובים. 

דוגמאות מודעות של GDN

מי משתמש ב-GDN? 

האינטרנט גדול ורחב יותר מאי פעם ולהעמיד מודעה באתר מסויים ורק בו זה בזבוז אדיר של כסף. לכן אנשי שיווק וסוכנויות פרסום משתמשים במערכת כדי להגיע בצורה ממוקדת לקהל היעד, לקבל סטטיסטיקות על אחוזי חשיפה במיקומי ההצגה השונים ואפילו לעקוב אחר הגולשים לאתרים נוספים וכך ליצור עבור אוכלוסיה מסוימת את האשליה שהמותג נמצא בכל מקום.

כמה עולה פרסום ב-GDN? 

גוגל מאפשרת לשלם או לפי קליק על המודעה או על אלף חשיפות והמחיר גמיש ומשתנה ע"י השוק עצמו כלומר היכן שיש תחרות קשה יותר על המקומות הראשונים כך מחיר הקליק והחשיפה יעלה ועדיין המחיר יהיה זול יותר מאשר אצל הרשתות החברתיות.

יתרון נוסף על הרשתות החברתיות הוא שניתן להגיע לאנשים עם התנהגות דומה ללקוחות שלכם גם אם לא לחצו בפועל על המודעות שלכם. ניתן לחפש בצורה צרה ומדויקת בדיוק את פלח השוק המתאים לכם, לבדוק את הביצועים לפי מיקום ולכלול באיזה אתרים לא תרצו להופיע. המלצתינו היא להגביל את הקהל כדי לחסוך בעלויות אבל לא יותר מידי.

מה זה remarketing?

שמתם לב שלאחרונה כל אתר מודיע לכם שיש לו קוקיז? לא סתם.

באמצעות חצי שורת קוד בקוקיז גוגל יכולה לעקוב אחרי הגלישה של המשתמשים ולאפשר למפרסמים להציג באתרים שונים מודעות שניות ושלישיות לאותו לקוח בדיוק על הבלנדר עליו התמהמה בזאפ. זה נקרא remarketing וזאת פשוט הדרך של מפרסמים להגיע בצורה ממוקדת לקהל היעד שלהם, לעקוב אחר האחוזים ולדייק את הפרסום. ניתן למקד לפי תחומי עניין, דמוגרפיה פלחי גיל ועוד…

סוג המודעות של GDN

האפשרויות הן מגוונות מאוד וניתן לפרסם מודעה כתמונה, סרטון, גיף ואפילו משחק קטן. שטחי הפרסום נמצאים כמעט בכל האינטרנט (איזה אתר לא מקושר לגוגל?)

ומעבר ניתן לפרסם גם לצד סרטונים קשורים ביוטיוב ובמיילים ל-gmail אך אז התשלום יגבה לפי פתיחת מייל אז תשקיעו בכותרת כך שתסנן את מי שרלוונטי לפרסום. 

לפני שתיגשו לבנות מודעה חשוב שתבינו באיזה פלטפורמה הלקוחות שלכם קיימים הרי אין טעם לפרסם תוכנות מדף בחנות האפליקציות ומעבר לכך חשוב שגודל וצורת הפרסומת יתאימו למסך של הלקוח המלצתינו היא מלחתכילה לעבוד בשילוב עם google adwords כך תוכלו ליצור מודעות רספונסיביות בצורה שתתאים לכל הפלטפורמות.

מודעת אלו יכולות להופיע ברחבי הרשת החל מאתרי תוכן כמו גלובס, Ynet, כלכליסט וכו' ואפילו בג'ימייל ובאתר הפופולרי You Tube.

בסך הכל, יש 5 סוגים שונים של מודעות GDN: מודעת תמונה, מודעת טקסט, מודעת וידאו, מודעת מובייל ומודעת Rich Media המכילה וידאו ואנימציה. ברוב המקרים – אנו נדאג ליצור לכם מודעת GDN אשר תוביל את הליד שלכם אל דף נחיתה מושקע.

מודל תשלום

מודל המחדל בפלטפורמה הוא פר הקלקה על מודעה (cost per click) או בקיצור CPC.

עלות הקלקה לדסקטופ תהיה יקרה יותר בגלל שבמובייל יש יותר נוכחות (יותר קליקים = עלות נמוכה יותר לקליק).

מבחינת העבודה מולנו, מודל התשלום הוא עלות פר ליד (CPL): משלמים על לידים מתעניינים בלבד שמגיעים אליכם באופן בלעדי.

תהליכי איכות ובקרה

תהליכי איכות ובקרה

קיימת אפשרות ליצור "הודעה רספונסיבית" אשר תדע להתאים עצמה לסביבות פרסום שונות עפ"י גודל ונראות משתנים
(פעם תופיע כותרת, פעם תופיע תמונה, פעם יופיעו גם וגם וכו'). 

מעבר לזה – ניתן לבצע אופטימיזציה למודעה דרך שינוי הכותרת, התמונה או הגדרה מחדש של קהלי היעד.