פייסבוק עסקי יכול לעזור להתניע קמפיין שיווקי אפקטיבי כדי להגיע לעוד לקוחות פוטנציאליים. עם זאת, חשוב לבצע נכון את התהליך על מנת לחסוך זמן והוצאות. לאחר מכן, ניתן להישאר עם אצבע על הדופק ולבדוק את הביצועים של הקמפיין גם אחרי שהוא כבר עלה לאוויר.
שלבי פתיחת פייסבוק עסקי
קיימים כמה שלבים שחשוב להקפיד עליהם על מנת לענות על השאלה איך פותחים פייסבוק עסקי בצורה יעילה ומהירה:
- בחירת מחלקה והוספת תיאור – השאלה איך פותחים פייסבוק עסקי רלוונטית לדוברי כל השפות. ספציפית בעברית, צריך להיכנס לדף של חברת פייסבוק ולאחר מכן להכניס את שם העסק ואת התיאור שלו. כמו כן, יש לציין אם מספקים שירותים מקומיים בלבד או שירותי אונליין שיכולים להיות רלוונטיים לקהל יעד רחב גם בלי קשר למיקום גיאוגרפי ספציפי של הלקוחות הפוטנציאליים. זו בעצם המחלקה שאותה בוחרים, כי מבחינת פייסבוק זה יכול להיות עסק מקומי או מקום, חברה ארגון או מוסד וכמובן מותג או מוצר.
- תמונות – מאוד חשוב לבחור תמונת קאבר מתאימה ותמונת פרופיל שתניע לפעולה. יש להביא בחשבון שלכל עסק יש רק כמה שניות ספורות על מנת למשוך את תשומת הלב של הגולש, לכן התמונה היא בין האלמנטים המרכזיים שבהם משתמשים כדי להשיג את המטרה. מעבר לכך, יש להיצמד להנחיות של פייסבוק מבחינת הגודל המומלץ של תמונת קאבר לאירועים לעומת תמונת קאבר לקבוצות או תמונת קאבר לדף עסקי ספציפי.
- ניהול הדף העסקי – בשלב הבא כדאי להכיר לעומק את מערכת הניהול של הדף העסקי. האזורים העיקריים כוללים לדוגמא את מידע הדף שבו מוסיפים תיאור ארוך יותר של הפעילות או שעות פתיחה, או אזור "התראות" שבו רואים מי הגיב, שלח הודעה, עשה לייק וכן הלאה. לאחר מכן, ניתן גם להיכנס להגדרות על מנת לקבוע תפקידי ניהול.
- פרסום פוסטים – המטרה של התשובה לשאלה איך פותחים דף פייסבוק עסקי היא לפרסם פוסטים. פייסבוק מאפשרת לפרסם סוגים שונים של פוסטים, לרבות פוסט עם או בלי טקסט תמונה עם או בלי טקסט, וידאו וכמובן הפניות לשידורים חיים, קישורים, יצירת קשר ויצירת אירוע.
- ניתוח נתונים ומדידה – בשלב האחרון של פתיחת הפייסבוק העסקי מנתחים את הנתונים. תוך כדי מדידה וניטור הנתונים אפשר לבצע התאמות ושינויים בקמפיין, על מנת לעמוד ביעדים וכדי להשיג תוצאות. נתונים כלליים יתייחסו בשלב הזה אל מידע בסיסי כמו לייקים, פוסטים ושיתופים. לעומת זאת, נתונים מתקדמים יותר יתייחסו למספר הביקורים ולכמות הצפיות.
היתרונות של פייסבוק עסקי
המטרה של פתיחת פרופיל פייסבוק יכולה להיות קידום של בית עסק, חנות, מוצר או שירות. באמצעות פייסבוק עסקי ניתן להגיע לקהל יעד מפולח ולהתאים עבורו מסרים ספציפיים ואיכותיים. כמו כן, פייסבוק עסקי מייצר נוכחות מקוונת שלאחר מכן מבססת את המוניטין של בית העסק. עם הזמן, דף עסקי בפייסבוק יכול לסייע לבידול מול המתחרים וכמובן להחזיר את ההשקעה.
יש כמה יתרונות משמעותיים של פייסבוק עסקי שאותם אי אפשר להשיג באף דרך אחרת. קודם כל, פייסבוק היא הרשת החברתית הכי גדולה בעולם. לפייסבוק יש מיליארדי משתמשים פעילים מדי יום, מה שעוזר לה לאסוף נתונים מעודכנים ולהתאים עבורם את המסר של בית העסק. שנית, פתיחת הפרופיל היא לגמרי בחינם. רק לאחר מכן, ניתן להחליט כמה כסף להשקיע בכל סוג של קמפיין וכיצד להגדיר את קהל היעד הרלוונטי עבורו.
פעולות מומלצות לשיווק אחרי פתיחת פייסבוק עסקי
כפי שאפשר להבין, פתיחת דף הפייסבוק היא רק חלק מתוך מערכת שיקולים רחבה יותר. אחרי שפותחים את הפייסבוק העסקי צריך להחליט איך לנהל אותו. מעבר לכך, יש להגדיר את המטרה של כל קמפיין ולבדוק איזה מטרות רוצים להשיג. בין היתר, פייסבוק היא פלטפורמה שמאפשרת לדוגמא להתחיל קמפיין להגדלת מעורבות, לאיסוף לידים ועוד.
יש לציין כי כל השלבים השונים של פתיחת הדף העסקי ולאחר מכן הניהול שלו גם יכולים להתבצע על ידי חברה שמתמחה בכך. אמנם שירותי שיווק דיגיטלי של חברה מקצועית עולים כסף, אבל הם גם נחשבים להשקעה משתלמת.
ניהול דף פייסבוק בצורה עצמאית לעומת בצורה מקצועית
השוואה בין פתיחת דף פייסבוק עסקי ולאחר מכן ניהול שלו בצורה מקצועית לעומת עצמאית מבוססת על מספר שיקולי מפתח. מבחינה כלכלית, ניהול עצמאי של הדף יאפשר חיסכון בהוצאות על עמלות – אבל יחייב השקעה מאסיבית של זמן. אצל בעלי עסקים וחנויות, זמן שווה כסף ולכן הניהול המקצועי משתלם ויתר.
מבחינה טכנית, עדיף לנהל דף פייסבוק עסקי בצורה מקצועית על מנת לענות על כל הדרישות של הרשת החברתית. עם הזמן, פייסבוק גם מעדכנת את תנאי השימוש ואת הקריטריונים שבהם צריך לעמוד על מנת לבצע קמפיין שיווקי. לחברה מקצועית יש את הידע הזה בצורה מבוססת והיא מפעילה את הניסיון שלה על מנת לסייע לעסקים להגיע ללקוחות חדשים ולהגדיל את הרווחים שלהם.