תיוג מתאים עוזר לכל פוסט להגדיל את החשיפה, להגביר מעורבות ולהשיג עוקבים חדשים בצורה אורגנית לחלוטין וללא תשלום. עם זאת, התנאי היחיד לניצול היתרונות הללו הוא לדעת לזהות את התיוג המוביל. אז איך עושים את זה?הנה המדריך המלא
תיוג הוא כלי בסיסי שבו רשתות חברתיות משתמשות על מנת לעזור לגולשים למצוא פוסטים מסוימים. ההיגיון מאחורי תיוגים הוא שכאשר גולש מחפש נושא מסוים, לדוגמא מידע על תינוקות, הוא יחפש תגית רלוונטית כגון "ילדים", "הורות" וכן הלאה.
הדרך של הרשתות החברתיות לעודד אותנו להשתמש בתיוגים היא להציע יתרונות רבים. עם זאת, עלינו קודם להבין את היתרונות ולאחר מכן גם לדעת כיצד להשיג אותם.
האשטאגים מובילים והיתרונות שלהם
המושג האשטגים מובילים מתייחס לתגיות פופולאריות שהגולשים באמת מחפשים ובאמת משתמשים בהם. אם נדע מהן התגיות הללו, נוכל לשבץ אותן בפוסטים בצורה אורגנית ואף ליהנות מהיתרונות הרבים שלהן.
היתרון של תיוג מתאים הוא קודם כל הגדלה של החשיפה. תיוג מתאים עוזר גם לגולשים שלא עוקבים אחרינו או חברים שלנו, להיחשף אל התוכן. הוא מגביר את החשיפה של הפוסט בצורה אורגנית לחלוטין בין אם מדובר על פוסט או תמונה ולכן גורם תחושת סיפוק.
יתרון אחר הוא הגברת מעורבות. בניגוד לפוסטים שהגולשים רואים כי הם גללו בפיד ובגלל האלגוריתם של אינסטגרם או פייסבוק, כאן מדובר על פעילות אקטיבית: הם נכנסו לשדה החיפוש, הקלידו תגית ובחרו בו. גולשים כאלה שמגיעים אל הפוסטים שלנו יהיו הרבה יותר מעורבים, אז סביר להניח שהם יישארו עוקבים שלנו בצורה אורגנית וללא תשלום גם בהמשך.
האשטאגים לאינסטגרם הכי מובילים לפי נפח חיפוש
חפשו את האשטג הרלוונטי לעסק שלכם – #
טיפ מצוות בלו ג'ירף ❗ אל תשתמשו בסתם האשטגים כדי לקבל חשיפה שהיא לא רלוונטית לתמונה שהעלתם. האלגוריתם של אינסטגרם מזהה את הנושא של הפוסט והנושא של העמוד שלכם ומבין היכן לחשוף את הפוסט. מיקוד לתחום ולתמונה שהעלתם תעזור לכם להשיג יותר חשיפה לפוסטים ולסטורי.
אוכל
אשטג מוביל – # | נפח פוסטים |
#אוכל | 335,080 |
#אוכלבריא | 82,172 |
#אוכלישראלי | 77,837 |
#אוכלטוב | 48,856 |
#אוכלביתי | 46,582 |
#אוכלים | 25,333 |
#אוכלטבעוני | 18,616 |
#אוכלבריאות | 13,345 |
עסקים
אשטג מוביל – # | נפח פוסטים |
#עסקים | 121,246 |
#עסקיםקטנים | 94,070 |
#עסקיםלעסקים | 24,584 |
#עסקיםבישראל | 25,134 |
#קידוםעסקים | 24,012 |
#מיתוגעסקים | 23,710 |
#עסקיםבאינסטגרם | 5,137 |
בריאות
אשטג מוביל – # | נפח פוסטים |
#בריאות | 267,014 |
#בריאותטבעית | 27,714 |
#בריאות_יופי | 4,589 |
#בריאותוכושר | 2,469 |
כושר
אשטג מוביל – # | נפח פוסטים |
#כושר | 250,117 |
#כושרגופני | 78,887 |
#כושרישראל | 26,668 |
#כושרקרבי | 12,700 |
#אימוןכושר | 63,653 |
#אימוןכושר | 50,769 |
#מאמנתכושר | 25,808 |
#חדרכושר | 76,844 |
יופי
אשטג מוביל – # | נפח פוסטים |
#יופי | 260,797 |
#יופיטיפוח | 61,339 |
#יופיטבעי | 13,830 |
#טיפוחויופי | 88,378 |
#טיפוליופי | 38,880 |
#מכוןיופי | 20,604 |
טיפוח
אשטג מוביל – # | נפח פוסטים |
#טיפוח | 155,792 |
#טיפוחויופי | 88,380 |
#טיפוחהעור | 28,846 |
#טיפוחפנים | 4,742 |
#טיפוחשיער | 5,886 |
#טיפוחאורגני | 2,846 |
אופנה
אשטג מוביל – # | נפח פוסטים |
#אופנה | 704,040 |
#בלוגאופנה | 202,566 |
#אופנהישראלית | 229,409 |
#אופנהוסטייל | 95,075 |
#אופנהתלאביב | 63,875 |
האשטגים ואיך משיגים אותם?
כדי להשיג עוקבים באינסטגרם או ברשתות חברתיות אחרות, נרצה להשתמש בתגיות. אבל איך אנחנו אמורים לדעת מהן התגיות המתאימות ואיזה מהן מובילות יותר מאחרות מבחינת היקף החיפוש?
טיפ מצוות בלו ג'ירף ❗ כדי להעלות את כמות העוקבים באינסטגרם אתם יכולים גם להעלות את האשטג לסטורי ולא רק לפוסט. פשוט צרפו בסטורי את התג – # ואת המילה שאתם מועניינים לקדם ותוכלו להסתיר את האשטג על ידי הזזה של המילה עם התג לצד המסך.
הבסיס להשגת מידע על כל סוג של פעולה שיווקית ברשתות חברתיות שונות הוא מחקר בסיסי. עלינו לחשוב על מילים וביטויים שמתאימים לפוסט או לתחום העיסוק, לבדוק בכמה פוסטים קודמים הם הופיעו ולברר איזה מהם רלוונטיים עבורנו. טכנית, עושים את זה באמצעות פונקציית החיפוש של הרשת החברתית והזנת מילה מסוימת ואז בחירת טאב "תיוגים" (או באנגלית Tags).
לא מוצאים מילים שקשורות לתוכן או לעולם המקצועי שלכם? הרחיבו את החיפוש. התייחסו לאירועים אקטואליים שמתרחשים ממש עכשיו, בדקו מה כותבים מותגים גדולים בתחום ואל תהססו לקבל רעיונות חדשים אחרי התייעצות עם חברים, קרובים, בני משפחה וכמובן בעלי מקצוע.
מה המשמעות של מחקר?
על פניו, הקצאה של זמן ומשאבים במחקר מתחרים דורשת מאיתנו לא מעט משאבים. לבעלי עסקים קטנים לדוגמא אין תמיד זמן לעשות את זה, מה גם שאצל בעלי עסקים גדולים זה עלול לדרוש לא מעט כוח אדם והוצאות. מנגד, יש להסתכל על מחקר מתחרים מן הסוג הזה בתור השקעה ולא בתור הוצאה.
המשמעות של מחקר מתחרים היא שאנחנו מקבלים רעיונות חדשים לשימוש אישי ויום יומי. אם נבין מה עבד אצל המתחרים, נוכל לציין גם בפוסטים שלנו האשטגים מובילים שמביאים איתם עוד לקוחות ועוד הכנסות.זו אולי השקעה לטווח בינוני או ארוך, אבל היא מוכיחה את עצמה גם בהשוואה לפעולות שיווק אחרות.
מה אפשר ללמוד מתגיות קודמות?
עוד כלי שבו אפשר להשתמש על מנת לבחור נכון תגיות הוא להסתכל על ההיסטוריה שלנו. בתוך כל פוסט לדוגמא יש אפשרות מובנית של תובנות (באנגלית זה נקרא View insights) והוא שולח אותנו ישירות לעמוד שמעניק נתונים רלוונטיים רבים:
- כמות הצפיות בפוסט
- מספר הצפיות שהגיעו תודות לתגיות מסוימות
- סוג הפעילות שבוצעה בפוסט
המשמעות היא שמלבד מחקר של מתחרים, אנחנו יכולים גם לחקור את התגיות של עצמנו. כל רשת חברתית מעודדת אותנו לעשות את זה ומעמידה לרשותנו כלים רבים ורלוונטיים. לכן, הצעד הבא הוא רק לקבל החלטה עקרונית לגבי שיווק דיגיטלי מן הסוג הזה. לאחר מכן, כבר קל יותר לנצל את היתרונות שלו בפעילות השוטפת.
לא לשכוח להסתכל על משפיענים!
בכל רשת חברתית יש מובילי דעה ומשפיענים. אם נעקוב אחריהם ונסתכל על התגיות שבהן הם משתמשים, נוכל לפנות לאותו קהל יעד בצורה דומה ולמעשה ללמוד מהם לטווח הקצר והארוך.