אחד היתרונות של פרסום דיגיטלי על גבי הפלטפורמה של פייסבוק בא לידי ביטוי באפשרות לפנות בצורה ממוקדת אל קהל היעד הרלוונטי בלבד. מטבע הדברים, העברת המסר רק למי שזה רלוונטי עבורו משפרת את הביצועים של הקמפיין, חוסכת בהוצאות ועוזרת לעמוד ביעדים. עם זאת, כן כדאי להתייעץ עם חברה מקצועית כדי לעשות את זה נכון.
פרסום דיגיטלי לעומת פרסום מסורתי
ההבדל העיקרי בין פרסום מסורתי לבין פרסום דיגיטלי בא לידי ביטוי באפשרות של טרגוט קהלים ופנייה אל קהל היעד הרלוונטי בלבד. בעבר הפרסום התבסס על פנייה למכנה משותף רחב ככל האפשר, כמו למשל באמצעות מודעות בעיתון או פרסומות בטלוויזיה. אמנם עדיין הייתה ציפייה מסוימת לפגוש את קהל היעד במקומות שבהם הוא בדרך כלל מסתובב, אבל היכולת להשיג את המטרה הייתה מאוד מוגבלת.
הכל השתנה עם האפשרות לבצע פילוח של קהלים בפייסבוק ועל גבי פלטפורמות אחרות. פייסבוק למשל היא הרשת החברתית הכי מצליחה בעולם, עם מיליארדי משתמשים פעילים על בסיס יום יומי. בגלל שפייסבוק אוספת המון מידע על המשתמשים שלה, קל לה לדעת בכל רגע נתון מה הם מחפשים, מה הם רוצים לקנות ומה התכניות שלהם. את כל המידע הזה מוכרת לאחר מכן פייסבוק למפרסמים שלה, לצורך טרגוט פשוט ובעיקר אפקטיבי.
היתרונות של פילוח קהל יעד בתחום הפרסום
רוב המשתמשים הרגילים מכירים לדוגמא את האפשרות של חיפוש אנשים בפייסבוק לפי עיר או מקום עבודה, אבל לא את האופציות והיתרונות של קמפיין לידים בפייסבוק אחרי פילוח מדויק של קהל היעד. הנה למשל כמה סוגי קמפיינים בפייסבוק והאופן שבו הפילוח עוזר לכל אחד מהם:
- העלאת מודעות וחשיפת המותג לקהל הרחב – המטרה של פילוח קהלים היא לדעת איזה מסר לנסח לכל אחד ואחת מאיתנו. בקמפיין הבסיסי שבו מנסים להעלות מודעות ולחשוף את המותג, יש לכאורה עניין מסוים בפנייה לקהל רחב ככל האפשר. עם זאת, אף פעם אי אפשר לפנות לכולם וזה ממילא מיותר. לכן גם במהלך קמפיין ספציפי שמטרתו להעלות מודעות ולחשוף את המותג לקהל הרחב, כדאי לעשות את זה רק אחרי פילוח מסוים של קהלים בפייסבוק והתמקדות בסקטור הרלוונטי.
- הגברת מעורבות בדף העסקי – יש קמפיינים ממוקדים יותר שבהם המטרות מאוד ספציפיות, כמו לדוגמא זה שמסייע להגביר את המעורבות בדף העסקי. בקמפיינים כאלה יש חשיבות עליונה לנושא של טרגוט קהלים כי ממילא אין מה לעשות עם גולשים שמגיעים לדף העסקי בלי להתעניין במוצר או בשירות. אז בין אם מדובר על פיסבוק בעיברית או באנגלית, בשביל להגביר מעורבות צריכים להחליט מראש למי פונים.
- קמפיין המרות – קמפיין Conversions מאפשר לאסוף פרטים קונקרטיים שבעזרתם ניתן לבצע מכירה ישירה מול הלקוחות. הפרטים יכולים להיות שם, מספר טלפון, כתובת דואר אלקטרוני ועוד. אחרי שמטרגטים את קהל היעד, יוצרים הודעה עם תוכן מתאים ומעצבים אותה גרפית על מנת להניע לפעולה. בשלב הבא, מחכים שהגולשים ישאירו את הפרטים שלהם במקומות המתאימים ואז משתמשים בהם על מנת לסגור מעגל ולבצע את המכירה.
כלים של פייסבוק לבחירת קהלים
בחירת קהלים בפייסבוק יכולה להתבצע באמצעות 3 כלים מרכזיים: קהלי בסיס, קהלים מותאמים אישית או קהלים דומים. ההבדל הוא שאת קהלי הבסיס מגדירים לפי קריטריונים כגון גיל, תחומי עניין או אזור גיאוגרפי, בעוד קהלים מותאמים אישית ניתן להגדיר על בסיס קשר עם גולשים שכבר גילו בעבר עניין בעסק – בין אם מדובר בביקור באתר האינטרנט או בחנות פיזית.
לשם השוואה, הגדרה של קהלים דומים מבוססת על היכולת של האלגוריתם של פייסבוק להגיע לאנשים חדשים שתחומי העניין שלהם דומים לאלו של הלקוחות הכי טובים של העסק. במילים אחרות, פייסבוק מזהה מי הקהלים שאליהם כדאי לעסק לפנות במהלך הקמפיין שלו. באופן הזה, ניתן להרחיב את היכולת לפנות רק אל מי שמתעניינים במוצר או בשירות ושיש סיכוי גבוה לכך שהם ירצו לקנות אותם.
בחירת קהלים בצורה עצמאית או עם חברה מקצועית – מה עדיף?
פייסבוק היא רשת חברתית מורכבת שמחייבת היכרות מוקדמת. היכרות עם שפת הפייסבוק עוזרת למקד את הקמפיין, לחסוך בהוצאות ולהשיג תוצאות.
אז מצד אחד, באמצעות קריאת מידע על פרסום בפייסבוק מדריך אמור לאפשר לנו להעלות את הקמפיין לאוויר גם בצורה עצמאית לחלוטין. מצד שני, זו לא תמיד תהיה ההחלטה הנכונה עבורנו. אפשר כמובן לתכנן את הקמפיין ולחשוב על קהל היעד עצמאית לגמרי, אך בסופו של דבר נרצה ונצטרך את המעורבות של חברת לידים מקצועית ואמינה.
התפקיד של חברה מקצועית הוא קודם כל לאפיין עבורנו את הקמפיין המתאים. בשביל לדעת איזה קמפיין הכי נכון עבור העסק שלנו בכל רגע נתון, החברה תביא בחשבון את התקציב ואת לוח הזמנים. מעבר לכך, היא תשתמש בניסיון העבר שלה על מנת להמליץ לנו באיזה קמפיין להתחיל בכל שלב של העסק ואיך למקד את הפנייה לקהלי יעד רלוונטיים בלבד.
פרסום בפייסבוק כהשקעה משתלמת
הסיבה לכך שפייסבוק הפכה לאחת החברות המצליחות בהיסטוריה קשורה ליעילות של הפרסום על גבי הפלטפורמה שלה. אם זוכרים שפתיחת החשבון בפייסבוק מתבצעת בחינם, מתבקש לשאול מהיכן מגיעים הרווחים. אז מבינים שהאלגוריתם של פייסבוק כנראה עושה משהו נכון, בעיקר מבחינת היכולת שלו לטרגט את קהל היעד הרלוונטי לכל עסק, חנות, מוצר או שירות.
מבחינת בעלי עסקים, הפרסום על גבי הרשת החברתית הוא ללא ספק השקעה משתלמת. באמצעות הפרסום ניתן לדאוג להעביר את המסר למי שמעוניינים בו וכך להגדיל את הסיכוי לרווחים גבוהים יותר. נכון שהפרסום בפייסבוק עולה כסף, אבל הוא גם מחזיר מאוד מהר את ההשקעה. כדי לדאוג להחזר כזה של ההשקעה, כל שנדרש הוא להכיר את הלקוחות הפוטנציאליים ואז להשתמש בשירותי חברה מקצועית כדי לאסוף מהם לידים ופרטים.
החשיבות של היכרות עם הקהלים המתאימים
השלב הראשון בניצול היתרונות של פייסבוק בתור כלי פרסום ושיווק דיגיטלי הוא להכיר את הקהלים המתאימים, או לכל הפחות לנסות לאפיין אותם. כאן לבעלי העסקים יש תפקיד חשוב, כי הם מכירים את המוצר או השירות שלהם טוב יותר מכל אחד אחר.
אז בין אם מדובר על עסק חדש או ותיק, חשוב לנצל את המידע הקיים על הלקוחות ולהזין אותו לכלי הפרסום של פייסבוק כדי לבחור אם להגיע לכולם או רק לחלק. להחלטות כאלה יש השפעה אדירה על הצלחת הקמפיין, על הכסף שנצטרך להשקיע בו ועל משך הזמן שיעבור עד שנראה תוצאות.