יצירת לידים לעסק משמעותית מאוד כדי שהעסק ימשיך לצמוח , יגדיל את הכנסתיו, העסק יקבל פניות רלוונטיות מלקוחות שונים. ישנם מגוון סוגים של לידים מותאמים לעסק אחד ולעסק אחר.
עברו לנושא המבוקש בקליק!
- לידים מותאמים לעסקים קטנים
- איך לייצר לידים לעסק?
- לידים לעסק שלכם
- איך בודקים את איכות הליד?
- איך לבדוק את החברה שממנה אתם רוכשים לידים לעסקים?
לידים לעסק שלכם!
- לידים לעסק של יועץ משכנתאות – מי שקונה לידים למשכנתאות הם בד"כ יועצי משכנתאות, בנקים וסוכנויות ביטוח. הלידים הכי איכותיים למשכנתאות הן לידים שנוצרים מחשבון משכנתא: חלק מהשאלות הנשאלות במחשבון הם: מהו מחיר הנכס? מה גובה המשכנתא המבוקשת מה מטרת המשכנתא ועוד נתונים פיננסים נוספים. דרך נוספת היא דרך כתבה ארוכה שמתפרסמת לרוב בקידום ממומן באאוטבריין וטאבולה שמדברת על רפורמה חדשה או שינוי בריבית המשכנתא.
- לידים לעסק של ביטוח – לידים לביטוחים הם לידים לסוכני ביטוח המבוססים על שאלונים או טפסי ליד להוזלת ביטוחים: ביטוח בריאות, ביטוח חיים, כפל ביטוחים. בגלל שביטוחים הוא תחום שמאוד קשה לעניין בו את הלקוח צריך להכין כתבות מאוד מעניינות בנוגע לשינוי ברפורמות בממשלה או למשוך את הקורא להוזיל את דמי הביטוח שלו. לרוב השאלות הנשאלות בטופס הליד הם: מהו גילך? אילו ביטוחים יש לך? כמה כסף אתה מוציא בחודש על ביטוח? מה הביטוח שיש ברשותך? . לאחר בירור הצרכים הליד נשלח אל הלקוח כליד מסונן שבסוף קורא המאמר מאמת את המספר שלו על ידי SMS שנשלח לו לנייד.
- לידים לעסק של החזרי מס – בדרך כלל מי שמחפש לידים להחזרי מס אלו: רואה חשבון, חברה להחזרי מס, יועצים פיננסים. העסק שלהם מאוד נעזר בלידים בדרך כלל לידים שמגיעים בשאלון מאוד ארוך
שאלות פיננסיות הנוגעות ב: המשכורת של אותו אדם, הסכום שאותו אדם משלם מס, האם יש לו ילדים? שאלון או טופס ליד ארוך עם שאלות הסתעפות ארוך יוצר ליד איכותי לעסק שלהם. - לידים לעסק של הלוואות – מי שמחפש לידים להלוואות בדרך כלל הוא: יועץ פיננסי, חברת הלוואות, גופים פיננסים, יועץ פנסיוני. בעלי רישיון פיננסי מטעם משרד האוצר. הלידים שחברת הלידים מייצרת הם לידים מאומתים עם שאלון של 15 שאלות למצבו הפיננסי של הלווה. הליד מועבר באופן אוטומטי דרך מערכת CRM.
- לידים לעסק שעוסק בפיננסים – לידים בתחום של: תיקון 190, לידים לניהול תיקי השקעות, השקעות נדל"ן, תיקון 125 ד' לידים אלו הם לידים בדרך כלל ל: יועצים פיננסים, חברות ביטוח, רואי חשבון ויועצים פנסיונים. עסקים אלו נעזרים בלידים כדי להגדיל את כמות הפניות לעסק שלהם. הם נעזרים בטפסי ליד כדי לקבל נתונים על מצבו הפיננסי של המוצר שהלקוח השאיר פרטים. זה עוזר להם להגיע לשיחה מוכנים יותר "ולהגיע ישר לעניין" עם כל הפרטים מול העיניים. זה עוזר להם לסגור עסקאות יותר בקלות.
- לידים לעסק שעוסק במימוש זכויות – לידים בתחום של: זכויות רפואיות, זכויות נכים, זכויות חולים, זכויות האישה, זכויות בעבודה וזכויות בגיל השלישי. לרוב אלו יועצים שקונים את הלידים לזכויות רפואיות מאתר אורגני שמקבל לידים דרך פרסום של תרופות, וכתבות ייעודיות המיועדות לחולים ותרופות וטיפים המיועדים לייצור לידים למימוש זכויות.
איך מייצרים ליד איכותי לעסק?
- ליד חם – ליד שנשלח ישירות מהלקוח שמילא טופס דיגיטלי במערכת פרסום בעזרת מערכת CRM ייעודית שישלח את הליד בתוך כמה שניות ישירות לבעל העסק.
- שאלון בירור צרכים – תהליך שאלון שעובר הלקוח עם מספר שאלות מדויקות שבעזרתם תוכלו לסנן את הלקוחות הרלוונטיים אליכם עם פרמטרים ייחודיים לפי העסק שלכם כך כדי שהליד יהיה בעל הפוטנציאל הגבוה שיוביל להמרה למכירה
- לעשות A/B testing בקמפיין – מומלץ לעשות אופטימיזציה לקמפיין השיווק באמצעות וA/B של המודעה שלכם שתבדוק אם המודעה שפרסמתם אכן ממירה. פרסום מודעה עם אותו מסר ואותו טופס ליד רק עם כותרת שונה, תמונה שונה, סרטון שונה, ומלל שונה בכל קמפיין יוביל לבדיקה איכותית ולבחירה של הקמפיין מביא לכם לקוחות ב – ROI חיובי – כך תקציב השיווק שלכם יהיה מותאם למחיר הליד יחס ההמרה ישתפר ואיכות הליד תשתפר
- בלעדיות – כאשר הליד בלעדי כך הוא איכותי יותר. הליד נשלח לעסק אחד בלבד ולא לבעלי עסקים נוספים ובכך הלקוח אינו מקבל פניות נוספות ומרוכז בהצעה שיווקית אחת. זה מונע תחרות ויותר מיקוד ללקוח.
- אימות – לאחר שהלקוח השאיר פרטים בטופס ליד ישלח אליו אימות בהודעת SMS שאכן הוא אדם אמיתי ולא בוט בנוסף האימות מוודא שאכן הטלפון תקין. כך בעל העסק מקבל פניות רלוונטיות ואמיתיות בלבד ולא מבזבז את הזמן על פרטים שגויים של אנשים.
- כותרות רלוונטיות וממוקדות בפרסום – הרלוונטיות של הכותרת יעזור לבעל העסק להשיג תוצאות איכותיות יותר ולקוחות ממוקדים יותר ולפטר את הפניות כבר בכותרת כדי לחסוך בקליקים בGDN או במודעה בגוגל או בפייסבוק.
לדוגמא: קמפיין על הטבות מס לפנסיונרים – הכותרת יכולה להיות ממוקדת כך "בדקו זכאות להטבות מס לפני 65+" במיקוד של הגיל בכותרת בעל העסק חוסך אלפי שקלים בקליקים לא רלוונטיים ובכך העלה את הRIO של הקמפיין. החזר השקעה ישתפר ובנוסף גם הליד הוא יותר איכותי וממוקד יותר. - מיקוד הקהל – ברגע שאתם יוצרים קמפיין שיווקי בפלטפורמות השיווק השונות כמו: פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק, גוגל , טאבולה יש לכם אפשרות למקד את הקהל שיראה את המודעה. לדוגמא בפייסבוק יש אפשרות לעשות מיקוד של הקהל בעזרת
תחומי עניין לדוגמא: אם אתה יועץ פיננסי ואתה רוצה בקמפיין הממומן שלך יפורסם רק לאנשים שמתעניינים בשירות שלך.
תוכל להוסיף תחומי עניין כמו: הלוואות פייסבוק יציעו לך תחומי עניין נוספים שמתאימים לעסק שלך כמו למשל: משכנתאות, אשראי, דירוג אשראי, תיקון 190, ביטוחים, קרנות השתלמות, קופות גמל, כספים ועוד..
בנוסף אפשר לפלטר לפי גיל – במידה והקהל של הקמפיין שלך פונה רק לגילאים מעל לגיל 35 שחסכו בקרנות השתלמות מעל לסכום מסוים אתה יכול לפטר שאנשים שיראו את המודעה היו מעל לגיל 35.
מין – ניתן לצמצם את הקהל את הקמפיין לפי מין בהתאם לסוג הקמפיין שלכם אם הוא מתאים לזכר או נקבה.
דמוגרפייה – אם אתם מוכרים שירות במקום מסוים וקהל הלקוחות שלכם פונה רק לעיר מסויימת תוכלו להוסיף קמפיין סינון לפי עיר ולרשום את השם של העיר וכך לסנן את הקהל מה שיביא לעליה לקוחות המתעניינים הרלוונטים והגדלת ה – ROI.
אלו חלק מהפרמטרים שאתם צריכים לבדוק לפני רכישת הליד או ייצור עצמי של הליד באמצעות פלטפורמות השיווק השונות.
איך מנהלים את הלידים שאתם מקבלים לעסק?
- ליד חם – ליד שנשלח ישירות מהלקוח שמילא טופס דיגיטלי במערכת פרסום בעזרת מערכת CRM ייעודית שישלח את הליד בתוך כמה שניות ישירות לבעל העסק.
- שאלון בירור צרכים – תהליך שאלון שעובר הלקוח עם מספר שאלות מדויקות שבעזרתם תוכלו לסנן את הלקוחות הרלוונטיים אליכם עם פרמטרים ייחודיים לפי העסק שלכם כך כדי שהליד יהיה בעל הפוטנציאל הגבוה שיוביל להמרה למכירה.
- לעשות A/B testing בקמפיין – מומלץ לעשות אופטימיזציה לקמפיין השיווק באמצעות וA/B של המודעה שלכם שתבדוק אם המודעה שפרסמתם אכן ממירה. פרסום מודעה עם אותו מסר ואותו טופס ליד רק עם כותרת שונה, תמונה שונה, סרטון שונה, ומלל שונה בכל קמפיין יוביל לבדיקה איכותית ולבחירה של הקמפיין מביא לכם לקוחות ב – ROI חיובי – כך תקציב השיווק שלכם יהיה מותאם למחיר הליד יחס ההמרה ישתפר ואיכות הליד תשתפר.
- בלעדיות – כאשר הליד בלעדי כך הוא איכותי יותר. הליד נשלח לעסק אחד בלבד ולא לבעלי עסקים נוספים ובכך הלקוח אינו מקבל פניות נוספות ומרוכז בהצעה שיווקית אחת. זה מונע תחרות ויותר מיקוד ללקוח.
- אימות – לאחר שהלקוח השאיר פרטים בטופס ליד ישלח אליו אימות בהודעת SMS שאכן הוא אדם אמיתי ולא בוט בנוסף האימות מוודא שאכן הטלפון תקין. כך בעל העסק מקבל פניות רלוונטיות ואמיתיות בלבד ולא מבזבז את הזמן על פרטים שגויים של אנשים.
- כותרות רלוונטיות וממוקדות בפרסום – הרלוונטיות של הכותרת יעזור לבעל העסק להשיג תוצאות איכותיות יותר ולקוחות ממוקדים יותר ולפטר את הפניות כבר בכותרת כדי לחסוך בקליקים בGDN או במודעה בגוגל או בפייסבוק.
לדוגמא: קמפיין על הטבות מס לפנסיונרים – הכותרת יכולה להיות ממוקדת כך "בדקו זכאות להטבות מס לפני 65+" במיקוד של הגיל בכותרת בעל העסק חוסך אלפי שקלים בקליקים לא רלוונטיים ובכך העלה את הRIO של הקמפיין. החזר השקעה ישתפר ובנוסף גם הליד הוא יותר איכותי וממוקד יותר. - מיקוד הקהל – ברגע שאתם יוצרים קמפיין שיווקי בפלטפורמות השיווק השונות כמו: פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק, גוגל , טאבולה יש לכם אפשרות למקד את הקהל שיראה את המודעה. לדוגמא בפייסבוק יש אפשרות לעשות מיקוד של הקהל בעזרת
תחומי עניין לדוגמא: אם אתה יועץ פיננסי ואתה רוצה בקמפיין הממומן שלך יפורסם רק לאנשים שמתעניינים בשירות שלך.
תוכל להוסיף תחומי עניין כמו: הלוואות פייסבוק יציעו לך תחומי עניין נוספים שמתאימים לעסק שלך כמו למשל: משכנתאות, אשראי, דירוג אשראי, תיקון 190, ביטוחים, קרנות השתלמות, קופות גמל, כספים ועוד..
בנוסף אפשר לפלטר לפי גיל – במידה והקהל של הקמפיין שלך פונה רק לגילאים מעל לגיל 35 שחסכו בקרנות השתלמות מעל לסכום מסוים אתה יכול לפטר שאנשים שיראו את המודעה היו מעל לגיל 35.
מין – ניתן לצמצם את הקהל את הקמפיין לפי מין בהתאם לסוג הקמפיין שלכם אם הוא מתאים לזכר או נקבה.
דמוגרפייה – אם אתם מוכרים שירות במקום מסוים וקהל הלקוחות שלכם פונה רק לעיר מסויימת תוכלו להוסיף קמפיין סינון לפי עיר ולרשום את השם של העיר וכך לסנן את הקהל מה שיביא לעליה לקוחות המתעניינים הרלוונטים והגדלת ה – ROI.
אלו חלק מהפרמטרים שאתם צריכים לבדוק לפני רכישת הליד או ייצור עצמי של הליד באמצעות פלטפורמות השיווק השונות.
איך לבדוק את החברה שממנה אתם רוכשים את הלידים?
- בדיקה שאכן החברה אמינה – ניתן לבדוק את המיקום הפיזי של החברה, לבקר במשרדי החברה ולהכיר את הצוות המקצועי הכולל: איש SEO המקדם האורני של הנכסים שאמורים לספק את הלידים האורגניים, קמפיינר PPC שאחראי על הקמפיינים ועל הטיוב של הלידים. הקמפיינר אמור לשלוט בכל הפלטפורמות כמו גוגל, פייסבוק, אאוטבריין, טאבולה, טיקטוק, אינסטגרם ועוד..
מייל וטלפון לשירות לקוחות בדיקת זמינות מיידית להפסקה או חידוש הקמפיין, בדיקת המלצות מלקוחות החברה , תיעוד של הצלחות בטיוב הלידים ו- ROI חיובי על הקמפיינים דומים. - פלטפורמות – בדקו האם החברה שמספקת את הלידים עובדת עם כל הפלטפורמות המתאימות לסוג מוצר שאתם מוכרים לדוגמא אתם מספקים לידים לתיקון 190 למבוגרים. רוב החיפושים של הלקוחות שלכם הם בגוגל. לכן החברה צריכה להיות מומחית לקידום ממומן בגוגל.
- בלעדיות – לפני שאתם רוכשים לידים חשוב לבדוק שהליד מגיע אליכם הוא ליד בלעדי כחלק מהסכם התקשרות אל מול החברה, שהליד לא מתחלק עם עוד חברות כמו החברה שלכם ויגרום לכם קושי בסגירת הליד בעקבות מספר פניות מרובה ללקוח
- תקופת ניסיון – חשוב שהחברה תציע לכם תקופת ניסיון שנוכל לבדוק את איכות הליד והאם הלקוחות אכן מתעניינים במוצר והקהל אכן רלוונטי למוצר שלכם. בתקופת הניסיון שבדר"כ נעה בין 50-100 הלידים תוכלו לבחון האם החברה שמספקת את הלידים אכן עומדת בתיאום הציפיות שלכם והלקוחות שאתם מתקשרים אליהם אכן מתעניינים במוצר או בשירות
- ROI חיובי – לבסוף קניית לידים לחברת לידים מסתכמת בROI חיובי אתם קונים לידים במחיר מסויים ומצפים למכור שירות או מוצר שיחזיר את ההשקעה של קניית הליד ויוסיף רווח לעסק. זה WIN WIN אתם ממשיכים לרכוש לידים לחברת לידים מחזור המכירות עולה וכך גם חברת הלידים מרוויחה. בנוסף מומלץ לשאול את האיש מכירות של העסק מה יחס הסגירה של התחום הספציפי שאתם מעוניינים לרכוש. לדוגמא אני יעוץ משכנתא – כמה מתוך 20 שיחות טלפון בממוצע סוגרים עסקה וכך תחשבו האם זה יכול להיות לכם רווחי לקנות לידים או לא.
- מומחיות – בדקו את אנשי השיווק האם הם באמת מומחים במקצוע שלהם. האם מעצב גרפי , האיש SEO, הקמפיינר PPC אכן עם ניסיון רב בתחום שלכם. קיימים תעודות והסכמות כמו מבחן של גוגל , כמות הכסף שמנהלת החברה במאות אלפים או במליונים יכול להעיד על ניסיון של הצוות שיווק.
- יעדי מכירות – קבעו יעדים עם חברת לידים ובכך תגדילו את ה ROI שלכם לאורך זמן. במידה והלידים אכן היו רלוונטים ואיכותיים ומחזור המכירות שלכם יעלה כך גם כמות הלידים שתרכשו תעלה ותוכלו לכתוב תוכנית עסקית להגדלת הרווחיות בעסק.
לסיכום כדי שתוכלו להגדיל את המחזור המכירות בעסק שלכם צריך שיהיה תיאום בין החברה שמספקת את הלידים לאנשי המכירות בחברה , תיאום ציפיות והתקשרות יום יומית יעזרו לכם לעמוד ביעדי החברה. ככל שהלידים שסופקו היו איכותיים כך החיסכון במשאבים בזמן ואנרגיה של אנשי המכירות שלכם יקטן. לא תצטרכו לעשות שיחות תיאום ציפיות מול הלקוח במידה והליד יהיה חם ואיכותי השיחות היו קצרות וענייניות יותר וכך גם ה ROI יגדל.
טווח המחירים ללידים לעסקים
טווח המחירים הם בין 25 שקל – 250 שקל לליד. תלוי במספר פרמטרים ובסינוסים שיש בטופס ליד לאיזה תחום הוא מיועד לדוגמא:
- לידים מכתבות תוכן – עלות הליד כוללת את עלויות הקמת קמפיין תקציב השיווק.
- לידים אורגניים מגוגל – עלות הליד היא לפי כמות הסינונים.
- טיוב הליד – במידה והליד מטויב ונשלח SMS לאחר השארת הפרטים של הלקוח הליד יקר יותר
- מערכת CRM – הליד הוא ליד חם שעובר באופן מיידי ללקוח ניהול של המערכת גם מייקר מעט את הליד.
- בלעדיות – בלעדיות הליד מייקר את הליד – הלקוח מקבל ליד אחד איכותי ולא מתחלק בין חברות נוספות מה שמעלה את המחיר של הליד וגם מקל על הקונה הליד בסגירת העסקה מול הלקוח.
דוגמא לסוגי לידים –
- לידים להלוואות – בדרך כלל לידים להלוואות קלים יותר לסינון והרצון של הלקוח להשארת פרטים גבוה לכן מחיר הליד נע בין 15 ש"ח ל30 ש"ח
- לידים הלוואה כנגד נכס – מחיר הליד נע בין 50 ש"ח – 80 ש"ח בעקבות מספר הפרמטרים הרבים ואורך השאלון הליד יקר יותר. שאלות כמו מחיר הנכס, מצבו הפיננסי של הלווה, דירוג האשראי ועוד..
יחס המרה – יחס של סגירה של הלקוח לעומת מחיר הליד
שמדברים על יחס המרה מדברים על ROI – Return on Investment .
ROI הוא החזר השקעה כאשר הוא המדד העיקרי לכדאיות העסקה זה אומר שלוקחים בחשבון את כל המשאבים ליצירת הליד עלות הליד ובדוקים האם לאחר כל העלויות הנלוות כמו:
עלות תקציב שיווק, עלות איש המכירות, עלות הליד, עלויות כמו מים חשמל ארנונה וכו.. האם יש שולי רווח מספיק גבוהים עבורכם. על ידי בדיקת עלות ההכנסה לעומת ההשקעה תוכלו לייצר רווח חיובי בעסק ולהגדיל את מחזור המכירות.
יחס ההמרה יכול להתייחס בנוסף גם לכמות המבקרים באתר לעומת האנשים שהשאירו פרטים, רכישה באתר, השארת פרטים בניוזלטר , שליחת פרטים בטופס ליד.
מה זה לידים לעסקים?
לידים לעסקים הם כלי יעיל להגדלת מעגל הלקוחות של כל עסק, חברה או נותן שירותים בכל תחום. עבור בית עסק או חברה, לידים לעסקים הם דרך מעולה לאתר את לקוחות חדשים המתעניינים במוצר שלכם ולקבל מהם פרטים כטופס ליד ומיד לאחר מכן ניתן ליצור איתם קשר ולמכור להם את השירות או המוצר שלכם.
לידים (Lead) הוא דרך יעילה לצבור לקוחות חדשים לעסק שלכם על ידי השארת פרטים באחד מהנכסים הדיגיטליים או הפיזיים כגון: באתר האינטרנט שלכם, בדף הפייסבוק, בעמוד אינטסגרם, במודעה ממומנת בגוגל או בגוגל מיי ביזנס ביצירת קשר דרך טלפון או בקשה למיקום העסק.
ישנם המון דרכים לייצר לידים דרך פלטפורמות פרסום רבות. בנכס הדיגיטלי שלכם אתם יוצרים מודעה בה מופיע טופס למילוי פרטים, בו יכול הגולש להשאיר את דרכי ההתקשרות אליו.
לאחר מכן הפרטים מועברים למפרסם, שהוא בית עסק המספק את המוצר או השירות שבפרסומת. לאחר שקיבל את פרטי ההתקשרות, כל מה שנותר לבעל העסק הוא, ליצור קשר עם הלקוח ולנסות לסגור את העסקה.
טיפ: כבעלי עסק מומלץ להתחיל לרכוש לידים לעסקים, רק לאחר שצברתם ניסיון מסוים בתחום וכבר ביצעתם מכירות.
איך לייצר לידים לעסקים?
ניתן לייצר לידים בדרכים שונות לפני בחירת הפלטפורמה לשיווק ולייצור הליד נדרש להגדיר את קהל היעד לעסק שלכם והיכן קהל היעד "נמצא" או מחפש את העסק שלכם. לרוב אנו נשתמש בפלטפורמות שיווק כמו גוגל, פייסבוק, אווטבריין טאבולה ועוד.
גוגל
פרסום בתשלום, הכולל שיטות כמו רשת המדיה של Google (GDN), מבטיח שעסקים מגיעים לקהל עצום במהירות. שיווק, הכולל טכניקות כמו קידום באמצעות google my business, אינסטגרם וכמובן רשתות חברתיות אחרות, מבטיח נראות של המותג. במידה ולא יודעים איפה להתחיל, ניתן לבצע כלי למחקר מילות מפתח של google ולהחליט באיזה ביטויים להשתמש.
כלי מחקר מילות המפתח
כלי מחקר מילות המפתח של גוגל עוזר לעסקים למצוא את מילות המפתח הנכונות למיקוד. לפני שאתם ניגשים לעשות קידום ממומן בגוגל חשוב שתבצעו מחקר מקדים ובדקו מה הלקוחות העתידיים שלכם מחפשים בגוגל כדי שתוכלו ליצור קמפיין מדוייק יותר ולא "לזרוק סתם כסף לפח" ותקציבי שיווק גבוהים. בנוסף אנו ממליצים לעשות A/B test ולבחון כמה קמפיינים במקביל. עדיף בתור התחלה לחלק את תקציב השיווק לכמה קמפיינים ולאחר מכן לבחון את הקמפיין בעל הROI הכי גבוה.
אילו פרמטרים אנו נבחן בהעלאת הקמפיין?
- תמונות
- כותרות
- זמנים (באיזה זמן הכי טוב להעלות אותו ביום)
- מיקומים גיאוגרפים – היכן הקהל שלנו הכי ממיר האם קהל היעד שלנו מגיב טוב יותר לקמפיין בצפון? או בדרום?
- תוכן המסר – בדקו איך הקהל שלכם מגיב למסר של הקמפיין שלכם, אנו ממליצים לתת הצעת ערך גבוה וכך למשוך את הלקוח להשארת פרטים. לדוגמא: "שבוע מבצעים בשלומי צעצועים 20% הנחה לרגל יום העצמאות"
המטרה העיקרית של הA/B TEST היא להפחית את עלות הליד ולהגדיל את אחוז המרה. ככל שהליד יהיה בעלות נמוכה יותר כך הרווחיות של הקמפיין ושל העסק שלנו יגדל. בנוסף המערכת של גוגל תלמד מה השעות הכי טובות להמרה בקמפיין ותלמד לנצל יותר תקציב בשעות הנכונות בין היתר כדי להביא יותר לידים בעלות נמוכה.
אוטברין וטאבולה
הפלטפורמות Otbrin ו- Tabula הן רשתות המלצות תוכן שמציבות תוכן ממומן לצד מאמרים קשורים באתרים פופולריים. כאשר משתמשים לוחצים על המאמרים המומלצים הללו, הם מועברים לאתר העסק ובכך יוצרים לידים. עם זאת, אוטברין וטאבולה אמנם חזקות, אך הן חלק מרשת גדולה יותר של פלטפורמות להמלצות תוכן. הצלחתן טמונה באופיים הלא פולשני: במקום באנרים בוהקים, הכלים הללו להמלצות משלבים תוכן ממומן בצורה חלקה, ומשפרים את חווית המשתמש.
ניוזלייטר ודפי נחיתה
ניוזלטרים ודפי נחיתה עובדים יד ביד. ניוזלטרים, הנשלחים בדוא"ל, מספקים מידע רב ערך ללידים פוטנציאליים ומעודדים אותם לבקר באתר אינטרנט. ברגע שגולש נכנס לאתר, דף נחיתה מעוצב היטב יכול ללכוד את המידע של הלידים הללו לצורך מעורבות עתידית.
פייסבוק
פרסום בפייסבוק כרוך במיקוד דמוגרפיה ספציפית המבוססת על אופי העסק. אפשרויות מיקוד המודעות החזקות של פייסבוק מאפשרות לעסקים לפנות לקהל פוטנציאלי על סמך תחומי העניין, הגיל, המיקום שלהם ועוד. פרסום בגוגל, לעומת זאת, עוסק בעיקר במודעות מבוססות חיפוש. כאשר משתמשים מחפשים מילות מפתח ספציפיות, המודעות מופיעות ומספקות פתרון לשאילתות המשתמשים.
קידום אורגני (SEO)
קידום אורגני עוסק במשיכת לידים באופן טבעי מבלי לשלם עבורם ישירות. זה כרוך בטכניקות כמו אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO), שבהן עסקים מבצעים אופטימיזציה של התוכן והאתרים שלהם כדי לדרג גבוה יותר במנועי החיפוש. יצירת לידים אורגנית מניבה לעתים קרובות לידים חמים, מכיוון שמדובר באנשים המחפשים באופן פעיל אחר מוצר או שירות.
דואר אלקטרוני
פילוח רשימות דוא"ל מאפשר לעסקים לשלוח תוכן מותאם לתתי קטעים ספציפיים של הקהל שלהם. לדוגמה, עסק עשוי לשלוח הצעה מיוחדת ללקוחות חוזרים והצעה אחרת, היכרות, למנויים חדשים. התאמה אישית זו מגדילה את שיעורי המעורבות.
לינקדין
לינקדאין, בהיותה רשת מקצועית, מספקת הזדמנויות ליצירת לידים B2B. מיילים רגילים ללקוחות קיימים יכולים גם ליצור הפניות. חלק מהעסקים מציעים גם בלעדיות ללידים, ומבטיחים שהלידים לא יחולקו עם המתחרים. בנוסף, זו פלטפורמה המאפשרת לשלוח מייל ללקוחות קיימים שנמצאים ברשימת התפוצה או מייל ללקוחות פוטנציאליים חדשים שיוצרים איתם קשרים (Connections).
google my business
היקום של גוגל משתרע מעבר למנוע החיפוש שלה. רשת המדיה של Google (GDN) מאפשרת לעסקים להציב מודעות חזותיות ברשת עצומה של אתרים. ניתן למקד מודעות אלו על סמך תחומי העניין של המשתמשים, היסטוריית הגלישה ועוד. יתר על כן, google my business הוא לעיתים קרובות אמצעי לא מנוצל, למרות שמדובר בכלי חינמי שעסקים יכולים למנף. על ידי רישום העסק שלהם, הם יכולים להופיע בחיפושים מקומיים, לאסוף לידים מקומיים ולהניע תנועה רגלית אם הם מפעילים מיקום פיזי.
איסוף לידים דרך מערכת CRM
מערכת ניהול קשרי לקוחות (CRM) חיונית לניהול לידים. זה עוזר לעסקים לאחסן מידע לידים, לעקוב אחר אינטראקציות ולהבטיח שהלידים מטופחים ביעילות. בניגוד למה שנהוג לחשוב, לא רק עסקים גדולים יכולים להשתמש במערכות כאלה. הן מתאימות גם לבעלי עסקים קטנים ובינוניים ואפשר להיעזר בהן אפילו כעצמאיים.
מה ההבדל בין לידים לעסקים בתשלום ובחינם באופן עצמאי?
קידום עצמאי מאפשר לעסקים לשמור על שליטה מלאה על אסטרטגיות השיווק, המיתוג והמסרים שלהם. לרוב זה אומר שלעסק יש קו תקשורת ברור ובלתי מסונן עם הקהל שלו. יתר על כן, הגישה העצמאית נוטה להיות חסכונית יותר בטווח הקצר. אין עמלות או חיובים מתווכים לדאגה. עסקים יכולים גם להיות זריזים, להתאים את אסטרטגיות הקידום שלהם בזמן אמת על סמך משוב ותוצאות בזמן אמת.
עם זאת, שיטה זו דורשת עקומת למידה תלולה. כדי לקדם עסק בצורה יעילה, צריך הבנה טובה של מגמות שוק, ניתוח קהלים, פלטפורמות פרסום, טכניקות SEO, יצירת תוכן ועוד. טעויות במבצעים עצמאיים עלולות לפעמים להוביל לבזבוז משאבים ולנזק פוטנציאלי למותג.
קניית לידים לעסקים
לידים למכירה מוצעים לבעלי העסקים, על ידי משרדי פרסום וחברות שיווק דיגיטלי והם מתפרסמים כאמור במדיה הדיגיטלית וחושפים את הגולשים למוצרים ולשירותים שונים.
אם אתם בעלי עסק והקמתם אתר אינטרנט, תתקשו להגיע למקומות הראשונים בגוגל ולכן לידים לעסקים הם בעלי ערך רב, אם אתם רוצים שהלקוחות יגיעו אליכם ולא אל המתחרים.
חברות שיווק דיגיטלי המתמחות בלידים לעסקים, מקימות לעיתים אתרי אינטרנט המתמקדים בתכנים בנושא כלשהו. כאשר גולשים מגיעים לאתר לקבלת מידע באותו נושא, הם נחשפים ללידים של בתי עסק מהתחום.
כלומר, לקוחות פוטנציאליים יכולים להיחשף ללידים לעסקים בגוגל, ברשתות החברתיות, באתרי אינטרנט ועוד. אם הם ימשכו את תשומת ליבם, הם יקליקו לקבלת מידע נוסף ואולי גם לביצוע רכישה.
גם אם לא כל הלידים לעסקים יביאו לסגירת עסקאות, זהו כלי פרסומי משתלם כלכלית, כי הוא מקשר את בעל העסק ללקוחות עם הפוטנציאל הגבוה ביותר למימוש עסקה. בנוסף, קל יותר לחשב את ההחזר על ההשקעה, כי ניתן לדעת מהי העלות של כל ליד מול הרווח הממוצע שהביא.
לידים איכותיים, יש לדעת, הם כאלה המכוונים לקהל היעד הרלוונטי עבור העסק, מנוסחים בשפה שיווקית המניעה לפעולה, מעוצבים בצורה המושכת את העין ובעלי ממשק נוח למילוי הפרטים.
מה חשוב לבדוק על חברת הלידים שמוכרת לידים לעסק שלכם?
כדי לקדם את העסק באמצעות לידים לעסקים, מומלץ להיעזר בשירותי חברת תוכן שיווקי דיגיטלי, המתמחה ביצירת לידים , בתחומים עסקיים שונים.
חברת לידים המוכרת לידים לעסקים, תדאג לפילוח קהל היעד על פי אופי העסק ותחום הפעילות שלו, מהבחינה המקצועית והגיאוגרפית.
בהמשך תהיה החברה אחראית לסינון ראשוני של פניות הלקוחות, על ידי אימות של נכונות הפרטים ולעיתים אף יצירת קשר ראשוני עם הלקוח, לקבלת מידע על רצונותיו. החברה אמורה לוודא בנוסף, שאין לידים כפולים. לידים כפולים נוצרים כאשר אותו לקוח פוטנציאלי השאיר את פרטיו לגבי אותו שירות או מוצר בפלטפורמות שונות, למשל באתר האינטרנט המוקדש לנושא וגם במודעה בפייסבוק.
כאשר רוכשים לידים לעסקים בישראל, יש לדעת גם האם מדובר בלידים בלעדיים, או בלידים המשווקים במקביל לכמה בתי עסק, ההבדל בינהם הוא במחיר ולכן מומלץ לבדוק האם המחיר הוא מתאים לעסק ולצרכים שלכם.
לידים לעסקים קטנים
לידים לעסקים קטנים בדרך כלל ללא תקציב גבוה מתאפיינים בלידים קרים בדרך כלל בכמות גדולה.
מודל ה-CPL מתאים לעסקים אלו מכיוון שהם קונים לידים על בסיס הצלחה בלבד ואינם צריכים לשלם תקציבים גבוהים לסכן את התזרים מזומנים של העסק שלהם.
לידים קרים עולים לא יקר והם מתאפיינים בלקוחות שלא ענו או התקררו לאחר השארת הפרטים. סוכני המכירות בדרך כלל עושים להם חידוש מבצע או תזכורת לפניה ובכך מחזירים את התעניינות במוצר.
ההמלצה לעסקים קטנים הוא להתחיל עם כמות לידים קטנה ולאחר הבדיקה של הלידים והבדיקה של הROI אם הוא חיובי או לא לקנות כמות גדולה יותר בהתאם לגדילה של העסק.
בנוסף ההמלצה לעסקים קטנים להתקדם ולייצר לידים לעסק בחינם על ידי:
- קידום אורגני לאתר שלהם
- פתיחה של "גוגל מי ביזנס" – כלי חינמי שעוזר לעסקים קטנים להתברג במילות מפתח ללא תשלום. ולהימצא על ידי הלקוחות שלהם ללא תשלום לPPC (קידום ממומן).
- שליחת מיילים – שליחת מיילים בנוסף מתאימה לעסק קטן שרוצה להגדיל את כמות הלקוחות שלו. שליחת מיילים היא חינמית ועוזרת להמון עסקים להתקדם ולהעלות את רמת ההכנסה שלהם
עסקים ממליצים
מְעוּלֶהמבוסס על 95 ביקורותעדי לוי סקופ2023-08-23אביב ועדן מנהלים את החברה במקצועיות, אמינות ושירות מעולה. ההרגשה היא שבאמת תמיד הלקוחה מכל הכל! ממליצה בחום!Itamar levy2023-08-23Nir Scop2023-08-23אחלה שרות, נחמדים, יעילים, מקצוענים, הגוניםעירית לוי2023-08-23צוות של אלופים! מומלץ בחום!ליאור סרור2023-08-23דפנה לוי אליהו2023-08-23Diana Vainer2023-08-23צוות של מקצוענים ואלופים! שירות ברמה הכי גבוהה ולידים הכי איכותיים שיצא לי לעבוד איתם! תודה רבה לכם! בזכותכם הגדלתי את התיק הלקוחות שלי!!sara arazi2023-08-22Roi2023-08-22אפשר להגיד הרבה דברים בשבחם של בלו ג'ירף, החל מהאיכות הגבוהה של הלידים, תהליכי העבודה נוחים, הזמינות ורמת השירות. אבל אם הייתי צריך להגדיר את החוויה במילה אחת, המילה המתאימה ביותר מבחינתי היא - משפחה. משפחה שרוצה בהצלחתי לא פחות ממה שאני רוצה בעצמי, משפחה שאומרת תמיד את הדברים כפי שהם בשקיפות מלאה, משפחה שנותנת את הלב והנשמה בכל שעה ותמיד נמצאת שם בשביל לעזור, להסביר ולחשוב מחוץ לקופסא. אביב, עדן, יאיר, ירין, עמית - אנשי מקצוע ברמה הגבוהה ביותר שמעבר להיותם מקצוענים וחדשניים הם גם בני אדם שפשוט כיף לעבוד איתם.מיקוד משכנתאות2023-08-22צוות של אלופים , קשובים אכפתיים כייף לעבוד מולכם :) תודה על הכל