אחד היתרונות של האינטרנט עבור עסקים קטנים בא לידי ביטוי באפשרות להתחרות גם בעסקים גדולים. אבל איזה כלים רלוונטיים עבור בעלי עסקים שונים, איך בוחרים אותם וכיצד מגדירים יעדים ריאליים שניתן לעמוד בהם גם בתקציב נמוך? הנה כל התשובות
כך בוחרים איפה לפרסם עסקים קטנים באינטרנט
התחום של פרסום עסקים קטנים מחייב היכרות עם הכלים השונים ועם ההבדלים ביניהם. הנה למשל כמה כלים מומלצים של פרסום לעסקים קטנים ומה שמאפיין אותם לעומת האלטרנטיבות:
- גוגל ומנועי חיפוש – האפשרות הכי נוחה של פרסום לעסקים מכל הסוגים היא כמובן מנוע החיפוש של גוגל. מבחינת גולשים רבים, גוגל משמש בתור שער הכניסה לאינטרנט והם מחפשים בו את המוצר או השירות עוד הרבה לפני שהם מחליטים ממי לקנות אותו. אז אם עסקים קטנים רוצים לבלוט, הם יכולים להתחיל קמפיין ממומן בגוגל ולהשקיע באתר אינטרנט איכותי כדי להשיג דירוג גבוה גם בקידום האורגני.
- רשתות חברתיות – אי אפשר לדבר על שיווק לעסקים קטנים בלי להזכיר את הרשתות החברתיות. פייסבוק לדוגמא היא כבר שנים רבות מילה נרדפת לקמפיין שיווק דיגיטלי לעסקים קטנים ובינוניים, בגלל היכולת שלה לטרגט בצורה מדויקת את קהל היעד ולזהות מתי הוא רוצה לקנות מוצר או שירות מסוימים. בשביל לקבוע תקציב הגיוני לקמפיין כזה, כדאי להתייעץ עם חברה מקצועית כגון Bluegiraffe ולרכז את כל השירותים תחת קורת גג אחת. כמו כן, רשתות חברתיות הן ללא ספק המקום הנכון לאסוף בו לידים ופרטים על גולשים שניתן ליצור איתם קשר כדי להשלים את תהליך המכירה.
- שיתופי פעולה מסחריים – עד לפני מספר שנים לא הצליחו בעלי העסקים הקטנים לייצר שיתופי פעולה מסחריים בתקציב הגיוני שמתאים להם. אבל כיום ברור שלא צריכים להסתפק רק בפלטפורמות המוכרות של GOOGLE ADS או כמובן FACEBOOK ADS אלא צריך לחשוב מחוץ לקופסא. בין היתר, זה אומר שמאוד כדאי לברר עם איזה אתרים אחרים ניתן לקיים שיתופי פעולה כדי להשיג את היתרונות של שיווק לעסקים גם בטווח הקצר וגם בטווח הארוך.
מאפיינים של פרסום באינטרנט לעסקים קטנים
עסקים קטנים זקוקים לפרסום בדיוק כמו עסקים גדולים. הבעיה היא שלבעלי עסקים קטנים אין את הזמן הנדרש על מנת להשקיע בזה בעצמם. בנוסף, לרוב בעלי העסקים הקטנים יש תקציב מוגבל. גם אם בעלי עסקים קטנים כבר מחליטים להשקיע בפרסום, סביר להניח שהתקציב שלהם יהיה נמוך משמעותית לעומת העסקים הגדולים.
הפתרון בעידן הנוכחי הוא שיווק באינטרנט לעסקים קטנים ובהתאמה אישית. באמצעות פרסום באינטרנט לעסקים ניתן לא רק לעמוד במסגרת התקציב או לעקוב בזמן אמת אחרי עמידה ביעדים, אלא גם לייצר בידול מול המתחרים. כמו כן, פרסום באינטרנט לעסקים קטנים הופך את החיסרון שלהם ליתרון: דווקא בגלל שהם קטנים, יש להם יכולת להגיב מהר יותר מאשר העסקים הגדולים.
בנוסף עסקים קטנים יש עסקים קטנים שאינם יודעים לפרסם נכון באינטרנט ולכן קונים לידים על בסיס הצלחה בלבד כדי לא לבזבז תקציבי פרסום.
הבדלים בין קמפיינים לעסקים חדשים ולעסקים שקיימים המון שנים
היתרון של פרסום דיגיטלי לעסקים אמור להיות רלוונטי בכל שלבי הפעילות. בעסקים חדשים, מתעניינים בקמפיינים כאלה בעיקר לטובת יצירת לידים וכדי לדעת עם איזה לקוחות פוטנציאליים מומלץ ליצור קשר כדי להגדיל את המכירות. אבל בעסקים קיימים, ניתן להשתמש בקמפיין כדי לשמר לקוחות ולחזק את מערכת היחסים איתם.
עוד הבדל יכול לבוא לידי ביטוי במאגרי המידע שכבר יש לכל בעל עסק. עסקים חדשים צריכים לאסוף את המידע מכמה שיותר פלטפורמות דיגיטליות שונות, כמו פייסבוק או גוגל. אצל עסקים קיימים עם ותק של כמה שנים לפחות, ניתן לשלב בקמפיין ניוזלטר שיווקי ללקוחות שכבר נמצאים במאגר. אמנם בסוף הקמפיין נמדד בתוצאות, אבל חשוב לא פחות להתאים את מאמצי הפרסום למאפיינים של העסק עצמו ולמוניטין שלו בתחום.
תוצאות קמפיין שיווקי לבעלי עסקים קטנים
המטרה של פרסום באינטרנט לעסקים קטנים היא להגדיל את המכירות. לכן בשלב הראשון זה לא משנה כמה גולשים הקמפיין הביא לאתר או לעמוד הנחיתה של בית העסק בפייסבוק, אלא מה היו יחסי ההמרה: כמה מתוכם השאירו פרטים, ביצעו פעולה או רכשו את המוצר או השירות. בשלבים הבאים, בעלי עסקים קטנים יכולים להישאר עם אצבע על הדופק כדי לשפר את הקמפיין שכבר באוויר ועל מנת להשיג ממנו תוצאות טובות יותר.
בדרך כלל, משך הזמן שעובר מהרגע שבו מתחילים את הקמפיין ועד שרואים תוצאות תלוי בתקציב. אצל בעלי עסקים קטנים עם תקציב נמוך, יכול להיות שיהיה צריך לחכות לפחות כמה חודשים עד שרואים לדוגמא את השיפור בדירוג בתוצאות החיפוש של גוגל. אבל אם רוצים להשיג תוצאות מיידיות – או לדוגמא על מנת להביא יותר גולשים לאתר כאשר יש מבצע או בתקופה מסוימת – ניתן לקבוע תקציב גבוה ולהשתמש בכלים משוכללים יותר של גוגל או פייסבוק.
כל הסיבות לבצע את הפרסום בצורה מקצועית
השאלה שחוזרת על עצמה אצל בעלי עסקים קטנים היא האם שווה להתחיל את הקמפיין השיווקי בצורה עצמאית. מצד אחד, זה אמור לחסוך בהוצאות. קמפיין לעסקים קטנים באינטרנט מורכב לא רק מההוצאות הישירות לגוגל או פייסבוק, אלא גם מהוצאות עקיפות ובהן:
- עלות הקמת אתר אינטרנט ותחזוקה שלו
- שירותי תוכן מקצועי ועיצוב גרפי
- אבטחה של האתר לשיפור הדירוג האורגני
- הפעלת מערכות דיוור ישיר ואיסוף נתונים
מצד שני, בעלי עסקים קטנים צריכים לחשוב על פרסום באינטרנט בתור השקעה ולא בתור הוצאה רגילה. אם חברה מקצועית מנהלת עבור העסק הקטן את הקמפיין, יש סיכוי גבוה יותר שהוא ישיג תוצאות טובות. כאשר בעלי עסקים קטנים משיגים תוצאות טובות מהקמפיין והרווחים שלהם עולים, הם למעשה מחזירים את ההשקעה.
התאמת הקמפיין לסוג העסק
הסוד של פרסום באינטרנט הוא להתאים את הקמפיין לסוג העסק. יש הבדל בין עצמאיים שרוצים לפרסם את השירותים שלהם בפריסה ארצית רחבה, לעומת עסקים שהם למעשה חנות מסחר וירטואלית. חוץ מזה, יש הבדל בין בעלי עסקים שמפרסמים את עצמם כדי למכור מוצרים פיזיים בחנות – לבין בעלי עסקים שמוכרים שירותים אונליין.
הדרך להתאים את הקמפיין לסוג העסק היא להתייעץ עם בעלי מקצוע. כך ניתן לשאוב השראה מקמפיינים מוצלחים אחרים ולתכנן היטב את התקציב. למרות שהעסקת חברה מקצועית עולה כסף, היא מגדילה את הסיכוי לקמפיין מוצלח וכך מוכיחה את עצמה בטווח הקצר והארוך.