במדריך הבא נפרט על איך לבנות שגרת יום מנצחת ולהפוך לאיש מכירות מוביל, בזכות מנהגים יום-יומיים, לוחות זמנים ופעולות שחוזרות על עצמן, אלו כמה מאבני היסוד החשובים ביותר בשגרת היום של איש מכירות מקצוען, ומכילים את הדגשים ליצירת תפוקה אולטימטיבית בכל יום ובכל שעה.
איך לבנות שגרת יום מנצחת, שתעזור לך לשבור שיאים במכירות?
- 5 טיפים על בניית לו"ז מנצח – קודם כל נתחיל בהנחת יסוד – מכירות זה קשה, ולכן עלייך להיות במצב שיא שלך בכל פגישה ומכירה. לו"ז מנצח אומר – לכולנו יש 24 שעות ביממה, חלקנו משיגים הישגים ברמה A, וחלקנו ברמת AAA, מה יוצר את הפער העצום הזה?
תפוקה גבוהה, בהתמדה ולאורך זמן – עובד שעובד בסך הכל חצי שעה יותר, יעבוד 3 שעות יותר בכל שבוע, 12 שעות בחודש, ו-144 שעות יותר בשנה – וכל זה עם אותם 24 שעות ביממה.
כדי להגיע לתפוקת שיא, הנה 5 טיפים ששווים זהב:
* פתח/סגור את היום עם ספורט – כנס לכושר, תרגיש טוב עם עצמך, קח את הרגשת הסיפוק מהאימון לשארית היום, תהיה גאה בתוצאות שהשגת ותאפשר לזה לחלחל בך. אותם ערכים שגורמים להצלחה בספורט, יגרמו להצלחה שלך במכירות.
* תקראו ספרים – תקראו בכל יום במשך שעה לפחות על חומרים חשובים להשתפרות בעסק.
תגרום למוח שלך לקרוא את טקסט תסריט המכירה ולתרגל אותו, קרא מאמרים וכתבות רלוונטיות על התחום שלך, למד מספרים של מומחים, תשנן שיטות ואסטרטגיות שונות ותמשיך לחדד את יכולותייך המקצועיות.
* שמור על חיוך – זה אמנם נשמע פשוט ואפילו טפשי, אבל זה עובד.
כשאנחנו מחייכים הגוף מפריש הורמונים שמשדרים תחושות הקלה, אופטימיות וחיוביות גם באופן לא מודע. דבר שניראה בצורת ההליכה, באופן הדיבור, בביטחון ובאווירה הכללית.
כנס למשרד בכל יום עם חיוך ענק ותתחייב שהיום יהיה היום הטוב ביותר בחיים שלך.
חיוך זה דבר מדבק, הוא ימשוך אלייך אנשים טובים ויגרום לך לסגור הרבה יותר לקוחות איכותיים.
* הגדר מטרות יומיות, הנגזרות מיעדים חודשיים ושנתיים – תעשה את המספרים.
לאיזו תפוקה חודשית תרצה להגיע? חלק אותה לימים בחודש, ולשעות העבודה ביום – כך תבין כמה צריכה להיות התפוקה השעתית, והיומית הממוצעת על מנת שתוכל להגיע ליעדי המכירות השנתיים והחודשיים שלך.
* דמיון מודרך – תמכרו כאילו כבר מכרתם את זה מיליון פעם, וזו הפעם המיליון ואחת.
תגידו, אתם חושבים שאם הייתם יותר מנוסים בעבודה, או אם תפקידכם באירגון היה בכיר יותר, הייתם מצליחים למכור הרבה יותר? כי היה לכם יותר דוגמאות לתת בשעת המכירה, כי יכלתם לספר על יותר סיפורים מהעבר, או כי התפקיד שלכם היה מוכר עבורכם?
אם עניתם כן, כדאי לכם להשתמש בדימיון מודרך!
דימיון מודרך היא הדרך שלכם ליצור שיכנוע עצמי מקסימאלי, להפוך לSOLD על המוצר שלך ולשדר את הביטחון הזה בכל מכירה ומכירה.
2. שימרו על פוקוס – זוכרים את השקדן שלא נתן שיפריעו לו בבית הספר בזמן מבחן?
ספורטאים שמתאמנים עם אוזניות ולא מדברים עם אף אחד באמצע האימון?
פוקוס הוא כלל ברזל בהצלחה.
מיליארדי אנשים על כדור הארץ, כמעט 10 מיליון תושבים בישראל, מה גורם לאדם אחר להצליח יותר מהשני?
זה הכל עניין של פוקוס והשקעה, ובלי להשקיע הרבה מעבר, סביר להניח שלא תשיגו אפילו טיפה יותר.
פוקוס אומר שגם אם הגעת למשרד ליום של 10 שעות עבודה (ממליץ 12), בפועל לא תרצה לבלות 3 שעות מהיום בהפסקות ושיחות עם עובדים אחרים, אלא תרצה לנצל את המירב מכל דקה שמאפשרת לך לעשות כסף ולהוכיח את עצמך.
תהיו אובססיביים להצלחה, לפוקוס שלכם, אל תיתנו לאחרים להסיח את דעתכם או להוריד אתכם ברמה, תהיה מצליחן, תהיה מספר אחד במדד המאמץ בחברה עד שתהפוך למספר אחד בתוצאה, פטפטת בזמן עבודה זה מצחיק ומגניב בבית הספר, לא כשהעתיד שלך תלוי בזה.
3. תשקיע בעצמך –
לרובנו מנגנון הגנה מפני סכנה, זה מגיע עוד מהעבר הרחוק שלנו כאדם קדמון שנמצא בסכנה, ומיד מפעיל את האלמנטים הגופניים האפשריים כדי להתגונן, ולפעמים במכירות – זה בדיוק מה שהלקוח שלך מרגיש, שמנסים למכור לו והוא צריך להיכנס למצב הגנה.
באופן כללי אני מסכים עם התפיסה של חיסכון כשאפשר, אבל בדבר אחד לעולם לא אחסוך, ומקווה שגם אתם – בהשכלה, בעצמי, בלהפוך לטוב וחזק יותר – דרך השקעה בדברים שירימו אתכם ברמה בתחום הרלוונטי.
אל תפסיקו לקרוא, ללמוד, לקנות מידע מאנשים שעברו כברת דרך ארוכה, תראו – כשאתם קונים קורס מאיזשהו מנטור מוביל בתחום כלשהו, אתם קונים את הידע שהוא צבר ב5 שנים, 10 שנים, ואפילו 50 שנה. הרבה אנשים מנסים להימנע מקניית ספר כדי להוריד אותו בחינם בעוד חודש, או להמנע מקורס רק בגלל העלות ולמרות שהם יודעים שזה יתן להם ערך.
השקעה בעצמך אומרת, תסתכל על זה כהשקעה – כמה כסף זה עולה לך, וכמה תוכל ליצור בזכות המידע שרכשת, לא כהוצאה, לא כבזבוז, אלא כהשקעה בך, ביכולות שלך, זה ורק זה יגרום לך להרקיע שחקים ולבסוף להצליח בענק.
4. מצא מנטור – מנטור נכון למטרות שלך יכול לעזור לך להשיג את 3 הדברים החשובים מכל – הטמעת תהליך נכון, למידת עקרונות חשובים, ולמידה מניסיון פרקטי.
הטמעת תהליך נכון – מנטור יעזור לך ללמוד איך להטמיע תהליך מכירה נכון בעסק שלך, או בתהליך המכירה האישי שלך, לזכור את עקרונות המכירה ולשמור על הזיכרון "בוער" בך, ויעזור לך גם כן לתרגל אותו דרך סרטונים ומדריכים באופן יום יומי.
למידת עקרונות חשובים – מנטור במכירות יעזור לך ללמוד איך לענות להתנגדות, איך לפתוח ולסגור שיחה, איך לקבוע פגישה, איך לתת שירות טוב ועוד.
ניסיון פרקטי – למנטור במכירות יש את הידע והניסיון לשתף איתך כדי ללמד אותך טוב יותר.
מנטור איכותי יוכל ללוות אותך בתהליך הלמידה, לשתף אותך מהניסיון שלו, מסיפורי עבר אמיתיים ועם תוצאות מוכחות מהשטח.
רוצים לקבל עוד מידע, טיפים, תכנים ושיטות על הגדלת מכירות? היכנסו למדור מכירות באתר שלנו ותהנו מתוכן רב נוסף >