כל בעל עסק רוצה פרטים על לקוחות שמתעניינים במוצר או השירות שלו. אבל איך מקבלים פרטים כאלה, כיצד מוודאים שהם נכונים ומה עושים איתם? איך אוספים לידים?
מה המטרה של איסוף לידים?
המטרה של איסוף לידים היא להגדיל מכירות. האופן שבו כלי כזה עוזר להגדיל מכירות קשורה להיבט השיווקי של תפעול העסק: כאשר בעלי עסקים יודעים שיש מישהו או מישהו שמעוניינים במוצר ובשירות שלהם, הם יכולים ליצור איתם קשר ולהציע להם איתו. מטבע הדברים, יצירת קשר עם אנשים שכבר הביעו עניין במוצר או בשירות תסתיים בסבירות גבוהה בסגירה של העסקה ובשיפור הרווחים.
בעגה המקצועית קוראים לפרטים האלה "ליד", או במקור Lead, כי הם מובילים את בעל העסק אל הלקוחות הפוטנציאליים. מכאן והלאה, בעלי עסקים יכולים וצריכים לפעול בדרכים שונות על מנת להשיג את אותם פרטים וכדי לשלב אותם במערך השיווק והפרסום שלהם.
כל הדרכים לפעול לטובת איסוף לידים שונים
יש כמה דרכים שבהן בעל עסק מודרני יכול לפעול על מנת להשיג את הפרטים החסרים לו על הלקוחות הפוטנציאליים. אפשרות אחת היא לענות על השאלה איך לייצר לידים בצורה עצמאית לגמרי ולרכז את כל התהליך תחת קורת גג אחת. בפועל, זה אומר שבעלי עסקים שבוחרים בשיטה הזו אחראיים גם על הפרסום של טפסים שבהם הלקוחות הפוטנציאליים יכולים להשאיר מידע, גם על אימות הפרטים כדי לוודא שהם נכונים וגם על יצירת הקשר איתם כדי להציע להם לקנות את המוצר או השירות.
אפשרות אחרת היא לפנות אל חברת לידים מקצועית ולתת לה לעשות את העבודה הקשה. זה כמובן עולה כסף, אבל משלמים לפי תוצאות וממילא משיגים ביצועים טובים יותר. אם בעלי מקצוע לוקחים בשם בעל העסק את התפקיד, כל שנותר לו לעשות זה להמשיך להשקיע את הזמן והמשאבים רק במה שהוא מתמחה בו.
למה לקנות לידים ואיך עושים את זה?
מערכת היחסים של בעלי עסקים עם חברה שהתפקיד שלה הוא להביא לו עוד לקוחות פוטנציאליים מבוססת על קניית לידים מסוגים שונים. חברה טובה ומקצועית תעזור לידים איכותיים, בעוד חברה פחות אמינה תנצל את חוסר הידע של בעלי עסקים ולא תביא להם פרטים קונקרטיים או כאלה שעברו טיוב (אופטימיזציה).
העניין הוא ששווה להשקיע בבחירת חברה מקצועית. באופן הזה, בעלי עסקים יכולים לקנות את מספר הלידים שמתאים להם בכל רגע נתון, לפי היכולת שלהם לתת מענה לביקוש ולפי התקציב. כאשר החברה אוספת עבורם את פרטי הלקוחות הפוטנציאליים, בעלי העסקים יוצרים עמם קשר ומחזירים מהר מאוד את ההשקעה.
טיפים, איך לאסוף לידים?
גם האופציה של איסוף עצמאי וגם האופציה של קניית מידע על לקוחות פוטנציאליים דרך חברה שמתמחה בכך מחייבת אימוץ של כללי מפתח מסוימים. הנה למשל כמה טיפים שיכולים לעזור עם איסוף לידים לכל סוגי החברות והעסקים:
- נותנים ערך לגולש – גולשים נרשמים לרשימת תפוצה או רוצים לקבל עוד פרטים על מוצר או שירות, רק אם הם מביעים בו עניין אמיתי. בשביל להשיג את תשומת הלב והאמון מהגולשים, צריך לתת להם ערך מוסף. איך עושים את זה? בקלות: פונים ישירות אל תחומי העניין שרלוונטיים לקהל היעד, משתמשים בהומור, מגוונים את אמצעי המבע וכן הלאה.
- בוחרים היטב את השדות – בעידן שבו המדיום הוא המסר, חייבים לבחור היטב את סוג ואופי השדות שבהם הלקוחות הפוטנציאליים מתבקשים למלא את הפרטים האישיים שלהם. כך למשל טופס הרשמה עם 10 שדות מסובכים בדרך כלל לא יעשה את העבודה, כי הגולשים יעדיפו קצר וקולע. מנגד, כן צריך לחשוב איזה מידע נרצה לקבל מקהל היעד ולהציע תוכן בהתאמה אישית שגם יחסוך זמן לצוות המכירות והשירות.
- בונים טופס שמתאים לכל סוגי הפלטפורמות – הגולשים מגיעים אליכם מכל מקום, כולל הנייד, הנייח ובעתיד גם השעון החכם. אם לא רוצים לפספס לקוח פוטנציאלי, חייבים לבנות טופס רספונסיבי שמתאים את עצמו מבחינת העיצוב והנראות. כך מנצלים היטב את התנועה לאתר ומשיגים את המטרות.
- דואגים למיתוג מלא – מסע של לקוח מתחיל במודעות פרסום, ממשיך בדפי נחיתה באתר וכולל חשיפה לפופים. אם רוצים שהלקוחות יזכרו את העסק, צריך למתג אותו היטב ולחזק את הנוכחות שלו אונליין.
- מפרסמים תוכן באתר אינטרנט פרטי – ניתן לאסוף לידים בחינם על ידי כתיבת כתבות תוכן באתר אינטרנט נשיתי וייעודי שייתן טיפים בנושא שאתם מעוניינים לתת בו שירות. בזמן שלקוחות יקראו מדריכים אלו הם יחפשו לטפסי הליד שלכם וישאירו פרטים.
- קידום באינסטגרם – דרך נוספת לאסוף לידים היא הגדלת העוקבים של העמוד אינסטגרם העסקי שלכם. בעזרת כמה פעולות פשוטות כמו לעקוב אחרי העוקבים של המתחרים שלכם, לתת לייקים, ולעשות האשטגים בתמונות ובסטורי ולכתוב תוכן וטיפים בחינם לקהל הלקוחות שלכם תוכלו לקבל פניות רבות דרך מנהל ההודעות באפלקציית האינסטגרם ובכך לאסוף לידים איכותיים שמעוניינים בשירות שלכם.