הדרך לדעת כמה עולה פרסום בגוגל היא להשתמש בפלטפורמה של החברה ולהיעזר בה כדי להבין כיצד כל קמפיין מושפע מהפרמטרים השונים. אחרי שפותחים חשבון של Google ads למשל ניתן לראות שיש כמה פרמטרים שמורידים או מעלים את מחיר הקמפיין:
- שיטת תשלום – קודם כל, צריך להכיר את ההבדלים בין שיטות התשלום העיקריות. ההבדל הבולט הוא בין שיטת PPC שבה משלמים למערכת הפרסום רק אם הגולשים לוחצים על המודעה לבין קמפיינים שמתבצעים ברשת המדיה GDN שבה משלמים עבור פניות לעסק או רכישת המוצרים. לכל שיטה יתרונות וחסרונות משלה, לכן התייעצות עם בעלי מקצוע תאפשר להתאים את הקמפיין לתקציב ולמטרות שאותן מנסים להשיג.
- הגדרת יעדים – הקמת הקמפיין מאפשרת להגדיר יעדים שונים. אפשר לבחור האם היעד הוא הגדלת מכירות, איסוף לידים ונתונים, הגברת תנועה לאתר, קידום אפליקציה, קידום מכירות בחנות פיזית ועוד. אפשר ליצור קמפיין גם ללא הגדרת יעד, אך לרוב מומלץ להתחיל מקמפיין בתוצאות החיפוש. לקמפיין הזה יש יתרונות משמעותיים מבחינת חשיפת מודעות רק לחיפושים רלוונטיים או שיטת תשלום PPC למי שחשוב להם לעמוד בתקציב, מה גם שהוא מאפשר לבחור רק ביטויים ספציפיים שאותם רוצים לקדם בכל קמפיין.
- משך הקמפיין – ככל שהקמפיין ארוך או מוצלח יותר, כך התקציב עולה. בין אם בוחרים בשיטת PPC שבה משלמים פר הצלחה ולכן צריכים להעלות את התקציב כאשר הגולשים לוחצים על מודעה ובין אם בוחרים בשיטת GDN שבה צריכים להיות זמן רב באוויר כדי להשיג תוצאות, התקציב הוא תמיד פונקציה של מידת ההשקעה.
אחד היתרונות של פרסום במנוע החיפוש של גוגל הוא שניתן לבצע אותו ולהשיג תוצאות מעולות גם בתקציב יחסית נמוך. אבל כמה זה עולה בסופו של דבר ומה משפיע על המחיר? הנה כמה פרמטרים שאותם כדאי לקחת בחשבון עוד לפני שיוצאים לדרך
תקציב פרסום לעומת עמלות ניהול ועלויות נוספות
עוד תשובה שאפשר לקבל מהשאלה כמה עולה פרסום בגוגל היא מרכיב את עלות הקידום הממומן. המרכיב העיקרי הוא כמובן תקציב הפרסום, שזה למעשה הכסף שמשלמים למערכת של גוגל. אבל חוץ מזה, יש את עמלת הניהול שאותה משלמים למנהל הקמפיין – בין אם מדובר על מקדם אתרים שעובד בצורה עצמאית או על סוכנות וחברות פרסום. חוץ מזה, יכולות להיות עלויות נוספות ובהן:
- הקמת דפי נחיתה
- שדרוג האתר ומהירות הגלישה
- מדידת המרות
- שירותי תוכן שיווקי ועיצוב גרפי
- שימוש במערכת דיוור
- תשלום על מדידת שיחות
על פניו, ניתן לחסוך לכאורה את תקציב הפרסום אם מנהלים את הקמפיין לבד. אבל כאשר מסתכלים על התוצאות, רואים שזה לא בהכרח משתלם.
היתרונות של קמפיין שמנוהל על ידי חברה מקצועית
רק חברה מקצועית מאפשרת ליהנות מכל היתרונות של הפרסום על גבי הפלטפורמה של גוגל, גם בטווח הקצר וגם בטווח הארוך. בטווח הקצר, קמפיין קודם כל מבטיח עמידה בתקציב. אולי בעלי אתרים ועסקים מכירים את המוצר או השירות שלהם טוב יותר מכל אחד אחר, אבל זה לא אומר שהם גם בקיאים ברזי הפלטפורמה של גוגל או מסוגלים להישאר עם אצבע על הדופק כדי לעמוד בתקציב אחרי שהקמפיין כבר באוויר. זה בדיוק התפקיד של בעלי מקצוע ולכן מעורבותם חיונית.
בטווח הארוך, לא צריכים להיות מומחים לשיווק דיגיטלי כדי להבין שיש סיכוי גבוה יותר להשיג את תוצאות הקמפיין בצורה טובה יותר עם בעלי מקצוע מאשר בצורה עצמאית. כאשר בעלי מקצוע מעורבים בקמפיין, הם יודעים באיזה כלים להשתמש, מתי להגדיל או להוריד את התקציב ואיך לטרגט את קהל היעד הרלוונטי. בסופו של דבר, בעלי מקצוע נמדדים בתוצאות – אז לכן משלמים להם רק אם הקמפיין משיג את מטרותיו.
חוץ מזה, בעלי עסקים שמנהלים את קמפיין הפרסום שלהם באמצעות חברה מקצועית יכולים בזמן הזה להמשיך לפתח את המוצר או השירות שלהם. בעלי העסקים גם יכולים להיות רגועים ולהשקיע בשירות לקוחות, בעוד מאחורי הקלעים הפרסום בגוגל ישיג עבורם את התוצאות שהם ציפו להן.
החשיבות של החזר השקעה
קמפיין שמנוהל בצורה נכונה על גבי פלטפורמת הפרסום של גוגל יביא להחזר השקעה. בעגה המקצועית זה מכונה ROI והוא גם מאפשר להגדיל את התקציב: אם הקמפיין מביא תוצאות, הגולשים מגיעים והמכירות עולות, כנראה שיהיה עוד כסף להשקיע בעוד פרסום ולהגדיל את החשיפה.
בדיקת החזר השקעה רלוונטית לכל בעל עסק שמעוניין להשוות בין עלויות פרסום ובין הפלטפורמות השונות. גוגל הוא כמובן לא השחקן הדיגיטלי היחיד שנמצא על המגרש, כי באותה מידה ניתן גם לשקול להקים קמפיינים שיווקיים מוצלחים ברשתות חברתיות כגון פייסבוק או אינסטגרם. אז על מנת שבעל העסק יקבל את ההחלטה הנכונה עבורו, כדאי לו לבחון כל הזמן את נתוני ה-ROI ולהתייעץ עם בעלי מקצוע שמגיעים מהתחום ומכירים אותו.
לסיכום, לגיטימי לחלוטין לתהות כמה יעלה לפרסם עסק, מוצר או שירות בגוגל. עם זאת, צריך לזכור שהשורה התחתונה חושפת רק חלק מתוך מערכת שיקולים רחבה יותר. אם רוצים לקבל החלטה מושכלת ונכונה לגבי השאלה האם ומתי לפרסם בגוגל, עדיף לעשות את זה רק אחרי שמביאים בחשבון את הגורמים המשפיעים על המחיר ואת נתוני ה-ROI לעומת האלטרנטיבות.